Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundusagentuuridel jääb tööd vähemaks

    Terel on turunduseks loodud omaette majasisene agentuur.Foto: Raul Mee

    Värskest uuringust selgub, et 37% USA ettevõtetest ei kasuta turundusagentuuride teenuseid, eelmisel aastal oli sama number 13%. Ka Eestis on sarnast trendi juba märgata.

    See muidugi ei tähenda et firmad turundustegevusest loobuksid. Lihtsalt agentuuride kasutamise asemel teeb rohkem tööd ettevõtte enda turundusosakkond.SEB panga turunduse ja kommunikatsiooni divisjoni juhataja Silver Vohu kinnitab sarnase trendi olemasolu ka Eestis, sest ka SEB on viimastel aastatel hakanud paljusd seni sisse ostetud asju ise tegema, kuna sisuturunduse tegemisel on see olnud lihtsalt mõistlik. Vohu hinnangul trend jätkub, kuid kindlasti jääb pank ka sisse ostma teenuseid oma ala professionaalidelt.
    "Kuna panustame kampaaniate asemel pidevale kommunikatsioonile, siis vajame pidevalt n-ö väikesi asju. Nende tegemisel on ühemehefirmad pakkunud agentuuridele head konkurentsi, olles kiired ja paindlikud," räägib ta.
    Tere on loonud eraldi majasisese agentuuri, kus töötab ilma tootejuhtideta ja turundusjuhita 13 inimest. See osakond tegeleb peale igapäevase reklaamitegevuse (pakendidisainid, reklaamid jne) veel ka rakenduste arenduste ja mobiilimängude loomisega, räägib Tere turundusdirektor Alar Pink.
    Töötajaid raske motiveerida
    Tema sõnul peavad ettevõtte vajadused olema piisavalt suured aastaringseks tegevuseks ehk töökoormuse tagamiseks. "Näiteks alla kolme kujundaja palgata pole mõtet, samas tuleb neile kõigile tagada töö," sõnas ta. 
    Raske on on leida ning pikaajaliselt motiveerida häid inimesi töötama ühe brändiga. Selleks tuleb ettevõttel arendada välja uusi tooteid, mis talente kinni hoiab. Digitaalmeedia on suur väljakutse, sest oskustega inimesi on vähe ning tavapärasest raskem värvata.
    Turundusjuhil peab olema agentuuri taust või vastav erialaline haridus, muidu on ise väga raske seda osa ettevõttes luua või edasi arendada, lisaks peab turundusjuht olema ise ka loovjuhi rollis. Ka tootejuhtidel on suurem töömaht, kuna oma põhitöö kõrvalalt peavad nad täitma ka nn agentuuri projektijuhtide tööfunktsioone.

    Miks kliendid turundusagentuurid hülgavad?

    Harvard Business Review avaldas paar nädalat tagasi USA digiagentuuride organisatsiooni The Society of Digital Agencies koostatud uuringu tulemused, kust selgub mitu põhjust, miks kliendid agentuuride juurest põgenevad.

    1. Agentuurid on liiga aeglased. Reklaamiagentuurid USAs on kasvanud väga suureks ja muutunud seetõttu kohmakateks. Digitaalturundus aga nõuab kiiret reageerimist 24/7

    2. Agentuurid mõtlevad liiga reklaamikampaania keskselt. Moodne turundus ei tähenda paar kampaaniat aastas, vaid reaalajas tegutsemist sotsiaalmeedias, sisuturunduse vallas, mobiilis. Agentuurid on kinni traditsioonilises reklaamikampaania mudelis, sest esiteks on nad niimoodi harjunud ja teiseks tugineb ka traditsiooniline agentuuride tasustamise mudel kampaaniatele.

    3. Agentuurid ei ole atraktiivsed töökohad tipptalentidele. Andekad digivaldkonna spetsialistid on nõutud igal pool.

    4. Kliendid soovivad suuremat kontrolli kliendisuhete ja kliendiandmete üle. Turundustegevuse käigus koguneb palju kliendiandmeid ja ettevõtted soovivad nende strateegiliselt oluliste andmete üle 100% kontrolli.

    A Le Coqi turundusjuht Katrin Vernik ütleb, et nende ettevõtte puhul ei pea agentuuridest loobumise trend paika. „Kuid kaudsemalt oleme tõesti paljusid protsesse ettevõtte sees üle vaatamas, et sisemist efektiivsust tõsta,” lisas Vernik.
    Eesti olukord veidi erinev
    Reklaamiagentuuri Age McCann strateegiajuht Tõnu Kõva nõustub, et agentuurid peavad muutuma ja ajaga kaasas käima. Tema sõnul on mitu mainitud trendi suuremal või vähemal määral ilmnenud ja paljud kliendid on teatud turundusfunktsioone hakanud ise täitma. Eelkõige on Kõva teada võetud palgale disainereid ning sotsiaalmeediaspetsialiste.
    "Samas on ka vastupidine trend – kliendid loobuvad majasisestest spetsialistidest. Näiteks meie kliendiportfelli on viimasel aastal lisandunud Skandinaavia ettevõte, mis loobus osaliselt majasisestest disaineritest ja ostab teenust meilt," kirjeldab ta.Kuna Eesti agentuurid on väga väikesed ning sellest tulenevalt ka kiiremad ja paindlikumad, siis pole Kõva sõnul paljud ameeriklaste probleemid meil nii teravad. Samuti on paljud agentuurid uute oludega kohanemiseks teinud muudatusi struktuuris, tööprotsessides ja pakutavates teenustes.
    Majasisene turundus muutub üksluiseks
    Eesti ühe suurema reklaamiagentuuride grupi Creative Union juht Ants Lusti leiab, et majasiseste agentuuride ehitamine ei saa vääramatuks trendiks. "Sellise arengu suurteks miinusteks kujuneksid minu hinnangul välisvaate minetamine, turunduskogemuse – ja tunnetuse üksluistumine ja kuluriskide võimendumine. Ehk sel puudub suurem väärtus," räägib ta. Samas võib Lusti sõnul nõustuda väitega, et leidub agentuure, kellele võib ette heita ebaefektiivsust ja reklaamikesksust.
    Lusti selgitas, et turunduskeskkonnas, kus üha olulisem on moodne laenamine teistest valdkondadest, eri profiilidega spetsialistide koostöö ja kulustrutkuuriga paindlik manööverdamine, ei oleks majasisese turunduse levimine lihtsalt mõistlik. "Mina tahaksin kaasata inimesi, kes võtavad iga uut ülesannet värske väljakutsena, toovad sinna oma uudse vaate, mis rikastatud teiste valdkondade pidevalt täienevatest kogemustest ja kellega seonduvate kulude pärast ei peaks ööpäevaringselt muretsema," tunnistab ta.
    Lusti enda kogemus Eestis räägib pigem vastupidist keelt – agentuuri kaasatakse tunduvalt rohkem ja oluliselt laiematesse operatsioonidesse kui varasematel perioodidel.
    15.-16. oktoobril toimuv Pärnu turunduskonverents kannab pealkirja “Rohkem võimu turundajatele” ja keskendub turunduse juhtimise teemadele. Teemade seas on muu hulgas ka agentuuride roll ettevõtete turundustegevuse korraldamisel. 
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.