• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 15.09.15, 14:45

Infortar: oleme huvitatud tegutsevast lennufirmast

Infortari tegevjuhi Jaan Tamme sõnul on ettevõte huvitatud toimivast lennufirmast, on see siis praegune Estonian Air või uus, mida riik looma hakkab.
Infortari tegevjuhi hinnangul on nemad huvitatud tegutsevast lennufirmast
  • Infortari tegevjuhi hinnangul on nemad huvitatud tegutsevast lennufirmast Foto: Andras Kralla
Helistades Ain Hanschmidti mobiilile vastab ta pika kutsumise peale ja suunab küsimused Jaan Tammele, kuna pole ise Eestis ja on hõivatud.
Ain Hanschmidt andis mulle Teie numbri, et Teie oskate uue lennufirma teemal rääkida.
Mis see konkreetne küsimus on? Kui te mõtlete eilse uudise kontekstis, siis on õige majandusministeeriumi esindaja käest küsida.
Seda küll, kuid on ju teada, et Infortar on Estonian Airist huvitatud olnud. Kas te oleksite ka uuest lennufirmast huvitatud?
Seda on raske öelda. Infortar on endiselt huvitatud Estonian Airist või siis oleme huvitatud tegutsevast lennufirmast ja praegu on tegutsev lennufirma Estonian Air. Kui tekib uus situatsioon, mille kohta ma ei oska midagi öelda, siis ametlik seiskoht on see, et lootus on ikka see, et Euroopa Komisjon aktsepteerib Estonian Airi restruktureerimisplaani. Kui see ei peaks nii minema, siis riigi poolt on mõistlik samm näha ette erinevaid stsenaariume ja valmistuda ka teiseks variandiks, et tagada Eestis lennufirma jätkamine. Ma toetan seda valitsuse plaani, kuigi siis tekib teistmoodi olukord, kui see praegu on.
Uus firma, mis on kapitaliseeritud - riigil on selles kindlasti oma nägemus. Infortaril on strateegiline huvi kindlasti olemas, aga kas ja kuidas see formuleerub tehinguks, millisel ajajoonel ja millised on riigi huvid kaasata partnereid, keda kaasata ja milliste protseduuride alusel – see on uus situatsioon ja see eeldab uue olukorra hindamist ja uut äriplaani ja lähenemist.
Te pole veel siis valmis mõelnud, mis saab siis kui… Hetkel toimuv annab mõista pigem, et valmistatakse negatiivset stsenaariumi ette.
Selle kohta ma oma kommentaari küll ei anna, ei oska midagi öelda.
Ma saan aru, et te pigem olete huvitatud ikkagi praegusest Estonian Airist kui uuest loodavast ettevõttest?
Ei, nii ma seda mõtet küll ei püstitanud. Pigem oleme huvitatud toimivast lennufirmast.
Olgu see siis praegune või uus loodav?
Jah.
Olete riigiga ka sel teemal juba rääkinud?
Ei, Infortar ei ole riigiga ühenduses olnud sel teemal.
Millised arengusuunad Infortaril veel lennuturul on?
Seda ma praegu kommenteerida ei saa. Kuid selle Estonian Airi plaani käigus me oleme kaardistanud siin tsoonis tegutsevad lennufirmad ja enamikuga oleme ka kohtunud, vaadanud koostööpunktid üle. Pole ju mingi saladus, et kuu aega tagasi käisime leedukate juures vaatamas, oli konkreetne nägemus, kuidas võiks Air Lihtuanicuga tegutseda vastastikuse kasulikkuse alusel. Turg on lai ja elujõulise lennufirma ülesehitamine eeldab natuke rohkem väljavaatamist Eesti koduturult.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele