Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viis reeglit välisfirmadega läbirääkimiseks

    Välisettevõtjatega läbi rääkides tuleb silmas pidada kultuurilisi eripärasid.Foto: PantherMedia/Scanpix

    Läbirääkimistel õnnestumine kodustes tingimustes ei pruugi tähendada, et samasugust edu on oodata välismaal. Vähe sellest – teatud kultuuriruumi sobivad oskused võivad mujal hoopis kahju tuua.

    Osa kultuure on isegi ametlikel kohtumistel emotsionaalselt väga väljendusrikkad, vahendab Maailma Majandusfoorumi väljaanne Agenda kultuuriuurija Erin Meyeri artiklit „Getting to Si, Ja, Oui, Hai, and Da“. Sellistes riikides nagu Itaalia ja Hispaania peetakse tavapäraseks naermist, valju häält ja füüsilist kontakti. Samas sellistes ärikultuurides, nagu on Saksamaal ja Jaapanis, peetakse säärast käitumist sobimatuks ja ebaprofessionaalseks.
    Ärikohtumistel vastasseisu või lahkarvamuste väljendamine on kultuuriti erinev. Mõnel pool on selgemaks suhtluseks vajalik tekitada vastasseis, teistel puhkudel peetakse sobivamaks vaielda tagasihoidlikumalt.
    Kõik emotsionaalselt väljendusrikkad kultuurid ei ole tingimata kõvad vaidlejad ja vastupidi. Sakslastel on kombeks olla otsekohene väga rahulikul ja ratsionaalsel viisil, mis võib läbirääkimistel kasuks tulla. Teisalt Prantsusmaal või Itaalias oodatakse ilmselt veidi kirglikumat sõnavahetust. Samas Saudi Araabia ja Filipiinide kultuurides peetakse stereotüüpseks emotsionaalset väljendusrikkust, üritades samal ajal konflikti vältida.
    Rahvusvahelisteks läbirääkimisteks pakub Meyer viis reeglit, mis aitavad õnnestuda.
    1. Leia sobiv viis lahkarvamuse väljendamiseks.
    Väljendite „ma ei ole absoluutselt nõus“ ja „ma ei ole kindel, kas mõistan su jutu iva“ vahel valimine võib läbirääkimistele kaasa aidata või need põhja lasta. Kas sa tead, kumb sobib sellesse kultuuri, kus su ettevõte tegutseb?
    2. Tea, millal tagasi tõmmata ja millal peale suruda.
    Kas praegu on sobiv hetk oma arvamus maksma panna või peaksid proovima pehmemat ja leebemat lähenemist?
    3. Tee selgeks, kuidas usaldust luua.
    Kognitiivne usaldus põhineb sellel, kui palju sa usud kellegi saavutustesse või oskustesse – sellesse, kui usaldusväärne ta on. Afektiivne usaldus algab emotsionaalsest lähedusest, kus partnerlus on rohkem nagu sõprus. Peaksid selgeks tegema, missugust tüüpi hinnatakse selles kultuuriruumis, kus sa tegutsed.
    4. Väldi kas-küsimusi.
    Kas ta tõesti mõtles „ei“ või püüab ta öelda, et selle teema üle tuleks põhjalikumalt arutleda? Eri kultuurides on sõnade „jah“ ja „ei“ taga väga keerulised mustrid.
    5. Ole ettevaatlik kirjalike kokkuvõtetega.
    Mõnes kultuuriruumis on see täiesti tavaline, et saadetakse e-kiri vestluse kokkuvõttega. Samas mõnes teises kultuuris on see selge märk, et sa ei usalda inimesi ja nende mälu.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.