Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaaperdati EgyptAiri lennuk

    Kaaperdati EgyptAiri lennuk, mis maandus Küprosel.Foto: epa

    Täna hommikul kaaperdas pommivööga terrorist lennufirma EgyptAiri lennuki ja võttis pantvangi reisijad ja meeskonnaliikmed.

    Kell 14.45: kaaperdaja on vahistatud, teatas Küprose välisministeerium.
    Kell 13.40: Küprose välisministeeriumi teatel pole kaaperdaja mitte Samaha, vaid Seif Eldin Mustafa, samuti Egiptuse kodanik ning samuti õppejõud, kuid Kairo ülikoolis. Segadus tekkis seetõttu, et ka Samaha oli samal lennul.
    Varasem teade kõigist vabastatud pantvangidest on ümber lükatud: kaaperdaja hoiab lennuki pardal kinni veel kolme reisijat ja nelja meeskonnaliiget.
    Kell 11.15: EgyptAiri teatel on vabastatud kõik pantvangid. Kaaperdaja Samaha on Egiptuse võimude teatel USA Atlanta ülikooli professor, veterinaar. Teada on, et Samaha kavatses kaaperdatud lennukiga maanduda ühel Türgi lennuväljal, kuid vähene kütusevaru ei võimaldanud lennukil Bosporuseni jõuda, seepärast pidid piloodid maanduma Küprosel. Türgis oli Samahal plaan vormistada end põgenikuks, mis oleks võimaldanud tal liikuda mõnda Euroopa Liidu riiki ja seal varjupaika taotleda.
    Kell 11: kaaperdaja nimi on Ibrahim Samaha, ta on umbes 30aastane egpitlane. SkyNewsi teatel palus ta tõlgi teenust ja Küproselt poliitilist varjupaika. Reutersi teatel elab Küprosel ka tema endine abikaasa.
    Kell 10.45: lennufirma teatel on jäänud pardale 7 meeskonnaliiget, kolm britti, üks itaallane ja üks iirlane.
    Kell 10.30: EgyptAiri teatel on vabastatud kõik reisijad, välja arvatud 5 välismaalast ja meeskonnaliikmed.
    Kell 10.15: vabaks on lastud umbes 30 inimest. Reutersi teatel on lennukis 8 Suurbritannia ja 10 USA kodanikku.
    Kell 10: algas Egiptusest pärit reisijate vabakslaskmine. Seniajani pole kaaperdaja esitanud ühtegi nõudmist.
    Kell 9.30: kaaperdajaks on üks inimene, kes kannab pommivööd. Küprose politseil algasid temaga läbirääkimised.
    Video pantvangide vabastamisest
    Mis oli teada kell 9 hommikul?
    Lennuk Airbus 320 lendas marsruudil Aleksandria-Kairo. Reis MS181 startis hommikul Aleksandriast ja pidi maanduma kohaliku aja järgi kell 7.30 Kairos. Maapealne side lennukiga katkes pool tundi pärast õhkutõusu.
    Küprose raadio andmeil on pardal 55 reisijat ja 7 meeskonnaliiget. Varasemad teated rääkisid 80 reisijast.
    Lennuki kaaperdajate arv pole teada, kuid Reutersi andmetel on üks neist relvastatud.
    Viimastel teadetel maandus lennuk Küprosel Larnaca lennujaamas. Lennuväljal on valmis kriisikeskus, kuid kaaperdajad ei ole seni veel ühendust võtnud ega mingeid nõudmisi esitanud.
    Lennujaam on suletud.
    AP teatel võttis kaaperdaja ühendust Egiptuse võimudega ja teatas, et vabastab pantvangist Egiptusest pärit naised ja lapsed.
    Uus hoop Egiptusele
    Tänane juhtum leidis aset vaid mõni kuu pärast Venemaa reisilennuki allakukkumist Egiptuses Siinai poolsaare kohal, tuletab meelde Wall Street Journal. Mullu 31. oktoobril hukkus selles katastroofis 224 inimest. Juhtunu eest võttis vastutuse Islamiriik, kes oli lennuki pardale smugeldanud pommi. Islamiriik tõi oma teo õigustuseks selle, et Venemaa toetab sõjaliselt nende vastast Süüria presidenti Bashar al-Assadit.
    Katastroofi tagajärjel sai tõsise hoobi Egiptuse turismisektor, eriti reisid Venemaa ja Suurbritannia suunal – need riigid on Egiptuse suurimad turismipartnerid. Paljusid lende nende riikide vahel pole tänaseni taastatud.
    Pärast katastroofi väitis Egiptus, et on oma lennujaamades turvataset tõstnud. Mullu detsembris tellis Egiptuse lennundusministeerium rahvusvaheliselt konsultatsioonifirmalt Control Risks auditi lennujaamade turvalisuse teemal – kuidas taastada turistide usaldus ja kindlustunne, märkis WSJ.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.