Ettevõtte müügimahu kasvatamise võtmeküsimus on töötajate kaasamine, ütles ABB projektijuhtimise ja müügitoe juht Christen Puust.
- ABB projektijuhtimise ja müügitoe juht Christen Puust Foto: Andres Haabu
ABB mootorite ja generaatorite äriüksuse projektijuhtimise ja müügitoe juht Christen Puust rääkis täna Äripäeva konverentsil "Võtmetöötajate kogemusfestival JAH!", kuidas suure eeltöö tulemusena hakkas kontsern ühel hetkel nii palju tellimusi saama, et ei suudetud enam kõiki tellimusi vastu võtta. Et nõudlusega kaasa minna, oli vaja tehase tootmismaht duubeldada.
Puust rääkis, et tellimuste arv hakkas hüppeliselt kasvama konkreetse ja suunatud müügitöö tulemusena. Üks võtmetegureid selleks oli Puusti sõnul töötajate kaasamine. Oluline pole mitte see, et osa juhte võtab vastu otsuseid ja jagab seejärel tööülesandeid, vaid et võimalikult paljud panustaksid kogu tööprotsessi. Selleks on Puusti sõnul vaja pidevalt töötajatega suhelda ja seletada neile, mida ja miks on vaja teha. „Vajalik on ka töötajate tunnustamine. Tagasiside peab olema vahetu ja isiklik – see on igale töötajale vajalik,“ ütles Puust. Ühtlasi on tema sõnul vajalik, et tagasiside oleks kiire, sest õhku rippuma jäänud algatused ja ettepanekud ei too kasu. Puust ütles, et inimeste kaasamine on üks olulisemaid osi ABB innovatsioonipoliitikast. „Võtmeasi on töötajates ja otsestes juhtides, kes panevad selle võrgustiku tööle,“ ütles ta.
Puust ütles, et üks suuremaid ohte ettevõttele on nende praegune edu. „Kui on olemas toode ja turg, võib jääda mulje, et müügitöö ei nõua suurt vaeva. Kuid müük peab olema pidev, müük pole juhuslik,“ rääkis ta. Et jõuda raamlepinguteni, peab turul pidevalt ringi vaatama, olema kiire ja usaldusväärne ning tundma kliendi vajadusi.
Selliseid näpunäiteid järgides jõudiski ABB olukorda, kus oli vaja paari kuuga kahekordistada tehase tootmismaht. „Periood polnud pikk ja me pidime palju otsuseid jooksvalt vastu võtma,“ rääkis Puust. Esimese asjana värvati uusi töölisi ja pandi tehas vahetustega tööle. Uutele töötajatele tehti enne koolitusprogramm. Puusti sõnul on oluline, et töötajad oleksid võimalikult mitmel alal kompetentsed, mistõttu püüti koolitamist teha varasemast efektiivsemaks.
Puust märkis, et on loomulik, et igal ettevõttel tekib aeg-ajalt probleeme. „Võtmeküsimus on need probleemid kiiresti lahendada. Just see on see, mis loob klientide jaoks väärtust ja tekitab usaldust. Usaldus viib aga raamlepinguteni,“ rääkis Puust.
Seotud lood
Kui Sinu ettevõttes on mõni tubli ja entusiastlik töötaja, kes on ettevõtte tulemusi parandanud midagi uut välja mõeldes, vaimukalt seni tehtut muutes või geniaalselt probleemi lahendades, siis anna meile sellest teada!
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.