Cherry konkurendi, vautšerikeskkonna Chilli tegevjuhi Martin Aigro sõnul on Cherry kehva majandusseisu, maksuvõlgade ja esitamata aastaaruannete taga liialt agressiivne ja jätkusuutmatu kasvustrateegia. Nende raskused olid pikalt ette näha.
- Chilli tegevjuht Martin Aigro Chilli poes Mustika keskuses Foto: Tairo Lutter/Postimees/Scanpix
“Cherry laienes aastaid tagasi Baltikumis väga agressiivselt ning selline kasvutempo nõuab suuri investeeringuid. Kui investeeringud loodetud aja jooksul lisatuluks ei realiseeru, tekivadki raskused,” selgitas Aigro.
E-kaubanduse üldine seis ei ole antud juhul tema sõnul probleem. „Kui me Chilliga 2010. aastal alustasime, pidime langetama kasvustrateegia kohta olulise otsuse. Kuna e-kaubandus ja klientide ostukäitumine on pidevas muutumises, siis sellega tuleb kohaneda pidevalt.“
See juhtum näitab Aigro sõnul taaskord seda, kui oluline on tarbijate usaldus. “See on tuntud doominoefekt – ettevõtete usalduse kadudes ei saa neile kampaaniaid ehitada, uute kampaaniateta kaovad aga ära kliendid,“ sõnas Aigro.
Aigro sõnul jagunes 90 protsenti Eesti turust Chilli ja Cherry vahel võrdselt ning põhiliselt käis võitlus samade tuntud koostööpartnerite üle.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.