• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.07.16, 20:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: Tesla õnnetus ei vähendanud huvi isesõitvate autode vastu

Tarbijad on üha teadlikumad isesõitvatest autodest, kuid peale Tesla isesõitva autoga hiljuti juhtud õnnetust, on tarbijad pisut vähem huvitatud nendega sõitmisest.
Uuring: Tesla õnnetus ei vähendanud huvi isesõitvate autode vastu
  • Foto: EPA
AlixPartnersi juuli keskel läbi viidud ja enam kui 1500 inimest hõlmanud online-uuringu kohaselt kukkus õnnetuse järgselt huvi isesõitva auto vastu ligi 3%, selgub täna avaldatud uuringute tulemustest, vahendab Reuters.
Teadlikkus isesõitvate autode suhtes aga kasvas enam kui 10%, 81-85%-le varasema 71-76% asemel, selgub Alixi sarnasest uuringust.
Alixi uuringus selgus, et tarbijad usaldavad isesõitvate autode tootmises jätkuvalt Silicon Valley ettevõtteid nagu Tesla Motors rohkem kui traditsioonilisi autotootjaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Boston Consulting Group märkis aga, et viimasel aastal ei ole avalik arvamus isesõitvate autode suhtes märkimisväärselt muutunud. Ettevõtte väide põhineb nende värskel uuringul, kus osales 1500 tarbijat Hiinast, Saksamaalt ning USA-st.
USA ja Saksamaa vastajad olid sellel aastal riskitundlikumad soovi osas sõita osaliselt või täielikult automatiseeritud sõidukitega.
Ligi 41% sakslastest ning 48% ameeriklastest märkisid, et nad oleksid nõus sõitma täielikult automatiseeritud autoga; 2015. aasta augustis oli see hulk pisut suurem.
Hiina tarbijatest aga olid BCG hiljutise uuringu kohaselt nõus sõitma täielikult automatiseeritud autoga 81% vastanutest; aasta tagasi oli see protsent 75.
BCG avaldas ka Maailma Majandusfoorumi isesõitvate autode mõju uuringu tulemused, mille kohaselt vähendaks selliste autode, sh “robottaksode” laialdane kasutuselevõtt autode hulka linnatänavatel 60%, 80% väheneks heitgaaside hulk ning 90% õnnetuste hulk.
BCG analüüs viitab et “ühiskonna potentsiaalne kasu isesõitvate autode kasutuselevõtuga ning sõidujagamisteenusega oleks tohutult suur,” kinnitab raporti kaasautor Michael Ruessmann.
 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele