Tarbijad on üha teadlikumad isesõitvatest autodest, kuid peale Tesla isesõitva autoga hiljuti juhtud õnnetust, on tarbijad pisut vähem huvitatud nendega sõitmisest.
AlixPartnersi juuli keskel läbi viidud ja enam kui 1500 inimest hõlmanud online-uuringu kohaselt kukkus õnnetuse järgselt huvi
isesõitva auto vastu ligi 3%, selgub täna avaldatud uuringute tulemustest, vahendab Reuters.
Teadlikkus isesõitvate autode suhtes aga kasvas enam kui 10%, 81-85%-le varasema 71-76% asemel, selgub Alixi sarnasest uuringust.
Alixi uuringus selgus, et tarbijad usaldavad isesõitvate autode tootmises jätkuvalt Silicon Valley ettevõtteid nagu
Tesla Motors rohkem kui traditsioonilisi autotootjaid.
Boston Consulting Group märkis aga, et viimasel aastal ei ole avalik arvamus isesõitvate autode suhtes märkimisväärselt muutunud. Ettevõtte väide põhineb nende värskel uuringul, kus osales 1500 tarbijat Hiinast, Saksamaalt ning USA-st.
USA ja
Saksamaa vastajad olid sellel aastal riskitundlikumad soovi osas sõita osaliselt või täielikult automatiseeritud sõidukitega.
Ligi 41% sakslastest ning 48% ameeriklastest märkisid, et nad oleksid nõus sõitma täielikult automatiseeritud autoga; 2015. aasta augustis oli see hulk pisut suurem.
Hiina tarbijatest aga olid BCG hiljutise uuringu kohaselt nõus sõitma täielikult automatiseeritud autoga 81% vastanutest; aasta tagasi oli see protsent 75.
BCG avaldas ka Maailma Majandusfoorumi isesõitvate autode mõju uuringu tulemused, mille kohaselt vähendaks selliste autode, sh “robottaksode” laialdane kasutuselevõtt autode hulka linnatänavatel 60%, 80% väheneks heitgaaside hulk ning 90% õnnetuste hulk.
BCG analüüs viitab et “ühiskonna potentsiaalne kasu isesõitvate autode kasutuselevõtuga ning sõidujagamisteenusega oleks tohutult suur,” kinnitab raporti kaasautor Michael Ruessmann.
Seotud lood
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.