Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevaehitaja: konkurents on tihe ja keegi meid ei oota

    Kuigi maailmaturul on konkurents tihe ja elllujäämine raske, tuleb laevaehitus- ja remondiettevõtte SRC Groupi osaniku ja juhi Hannes Lilpi sõnul end kõigele vaatamata tippu välja murda.

    „Peame leidma võimaluse, et murda end rahvusvahelisele turule. Konkurents on tihe ja keegi meid ei oota. Kui pole unikaalset toodet, siis on vaja teadmisi, üksikisiku ja organisatsiooni tasandil,“ rääkis Lilp täna Äripäeva konverentsil Äriplaan.
    „Olime vahepeal neljakordsed alltöövõtjad, mille käigus õppisime turgu ja selle spetsiifikaid tundma. Kõik ei õnnestu, tuleb võtta riske ja leppida ka sellega, et võib tulla kaotus. Aga kõik, mis ei tapa teeb tugevamaks,“ rääkis Lilp enda ettevõtte kogemustest.
    SRC Groupis on Lilpi sõnul tööl rahvusvaheline ja kogemustega nõukogu, kel on kompetents ja juhtimiskogemus ning kes aitab avada uksi ja on kiirtee klientideni. „Juhil on oluline mõista, et organisatsioon ei lähe globaalseks enne selles olevaid inimesi,“ nentis Lilp. Töökäed ostab SRC peamiselt sisse ja see aitab neil kulud madalal hoida.
    Kruiisilaevade turg õitseb
    Lilpi sõnul on kogu maailmas ekspordi ja impordi oluline roll laevatranspordil, ka Eestis käib suurem osa importi-eksporti mereteed pidi. Kui konteinerlaevade turul käib olelusvõitlus, siis krusiisilaevade turg jällegi õitseb. „Konteinerlaevade turul tuleb ette konsolideerumisi ja muid muutusi. Läheb aastaid, et see sektor taastuks,“ rääkis Lilp.
    „Krusiisilaevade nišile on madal naftahind mõjunud hästi, soodsam hind on puhas võit. Ehitatakse järjest suuremaid laevu, ka segmenti on laiendatud. Kruiisid on kättesaadavad ka hinnatundlikumale reisijale,“ rääkis Lilp. Tema sõnul on kruiisilaevu ehitavatel tehastel tellimused ees kuni aastani 2020.
    Teine sektor, mis on kasvutrendis, on tuuleenergia. „Offshore-tuuleenergia naudib odavama prahihinnaga laevu kui algne äriplaan arvestas. Tänu riiklikele subsideerimistele areneb sektor jõudsalt. Igal aasta püstitakse uusi rekordeid ja see on alles algus,“ rääkis Lilp.
    Aastaks 2017 on laevaremondi- ja laevaehituse turul suured väljakutsed, kuidas tulla toime madalate naftahindadega ja erinevate keskkonnanõuete täitmisega. „Tuuleenergia on jõulises kasvus ja kruiisilaevade sektor buumib,“ märkis Lilp ja lisas, et tehnoloogia areng on kiire ning pole kaugel aeg, kui merele liiguvad mehitamata laevad.
    „Mehitamata laeva prototüüp on norrakatel valmis ehitatud, testimine käib. 2020-2025 võib see olla reaalsus. Soomlased tahavad tuua mehitamata laeva praamiliiklusse aastatel 2020-2024,“ seletas Lilp.
    Kolm küsimust Hannes Lilpile
    Millised on suurimad ohud ja võimalused Eesti ettevõtete jaoks 2017. aastal?
    Suuremad ohud ja võidud on seotud meie peamiste kaubanduspartneritega, kuidas nende majandusel läheb ja millist poliitikat viljeletakse. Märksõnaks on ekspordipartnerite hoidmine ja leidmine, väljakutseid seab keeruka tootlikkuse ja palgakasvuga hakkamasaamine. Globaalturgude suurimad kõigutajad on nafta hind, finantsmaailm ja poliitika. Kaubavood ei peatu, maailm ka mitte.
    Mida prognoosite Eesti majandusele 2017. aastal? 
    Loodan, et Eesti ettevõtjad leiavad jõudu liikuda majanduskasvu hoides ja manageerida edukamalt kui konkurendid uutel turgudel. Eestit ümbritsevate riikide mõju kasvab, seades fookusesse Brexiti, pagulaskriisi, Venemaa käitumise ning sanktsioonid.
    Millised on kolm esimest tegevust, mida te ellu viiksite Eesti peaministrina?
    Algataksin juhtimiskultuuri muutuse.Juhiksin jõudsamalt riigi konkurentsivõimelisuse kasvatamist. Keskenduksin demograafilise olukorra sõlmküsimuste lahendamisele.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.