• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.11.16, 07:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Brexit teeb autod brittidele kallimaks

Suurbritannia mootoritootjate ja -edasimüüjate liidu andmeil muutuvad imporditud autod brittidele kallimaks juhul, kui Brexiti tagajärjel jääb Suurbritannia ilma vabakaubandusprivileegist.
Uued Leipzigi tehases valminud Porsched.
  • Uued Leipzigi tehases valminud Porsched.
  • Foto: epa
Liidu andmeil läheks sel juhul Brexit aastas Briti tarbijatele ja tööstusele maksma 4,5 miljardit naela. Imporditud autodele kehtivad tariifid moodustaksid sellest 2,7 miljardit ehk üks auto hakkaks maksma 1500 naela rohkem kui varem. Ülejäänud 1,8 miljardit moodustaksid maksud, mida britid peaksid tasuma, kui tahavad oma kaupa Euroopa Liidu riikidesse müüa.
Lobigrupp tegi oma arvutused standardse 10% impordimaksu põhjal. Viimane tuleneb Maailma Kaubandusorganisatsiooni reeglistikust, mis näeb ette, et kui Suurbritannia Euroopa Liitu ei kuulu, kehtib talle samasugune maksumäär nagu teistelegi.
Euroopa Liidu ametnikud on juba teada andnud, et ühise turu reeglid ei jää kindlasti Suurbritanniale kehtima, kui riik ei taha jätkata töötajate vaba liikumise printsiibiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele