Suurbritannia mootoritootjate ja -edasimüüjate liidu andmeil muutuvad imporditud autod brittidele kallimaks juhul, kui Brexiti tagajärjel jääb Suurbritannia ilma vabakaubandusprivileegist.
- Uued Leipzigi tehases valminud Porsched. Foto: epa
Liidu andmeil läheks sel juhul Brexit aastas Briti tarbijatele ja tööstusele maksma 4,5 miljardit naela. Imporditud autodele kehtivad tariifid moodustaksid sellest 2,7 miljardit ehk üks auto hakkaks maksma 1500 naela rohkem kui varem. Ülejäänud 1,8 miljardit moodustaksid maksud, mida britid peaksid tasuma, kui tahavad oma kaupa Euroopa Liidu riikidesse müüa.
Lobigrupp tegi oma arvutused standardse 10% impordimaksu põhjal. Viimane tuleneb Maailma Kaubandusorganisatsiooni reeglistikust, mis näeb ette, et kui Suurbritannia Euroopa Liitu ei kuulu, kehtib talle samasugune maksumäär nagu teistelegi.
Euroopa Liidu ametnikud on juba teada andnud, et ühise turu reeglid ei jää kindlasti Suurbritanniale kehtima, kui riik ei taha jätkata töötajate vaba liikumise printsiibiga.
Seotud lood
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.