Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõuna-Korea tahab 4 aastaga Hyperloopi ehitada

    Firma Hyperloop Transportation Technologies nägemus sellest, kuidas Hyperloopi kapsel vaakumtorus hõljub.Foto: Hyperloop Transportation Technologies

    Lõuna-Korea sõlmis lepingu ülikiire transpordisüsteemi Hyperloopi arendajaga ja tahab selle kasutusele võtta hiljemalt nelja aasta pärast

    Lõuna-Koreas sõidavad juba praegu ülikiirrongid, mis vihisevad pealinnast Soulist 325 km kaugusele Busani linna veidi vähem kui kolme tunniga, kuid selgub, et see ei ole ikkagi piisavalt kiire. Riik tahab ehitada Hyperloopi, mis läbiks sama vahemaa 30 minutiga.
    Idee Hyperloopi rajamisest hakkas Lõuna-Korea valitsuses küpsema tänavu jaanuaris, kui valitsus palus Hanyangi ülikoolil välja selgitada, kuidas tööle panna Elon Muski nägemus vaakumtorus toimuvast transpordist, kirjutab väljaanne Wired. Teisipäeval avalikustati, et riik on sõlmingu lepingu USA firmaga Hyperloop Transportation Technologies, mis tegeleb Hyperloopi kontseptsiooni arendamisega. Lepingu järgi panustab ettevõte Lõuna-Korea püüdlustesse oma teadmistega, kuid vajaliku süsteemi ehitab riik ise.
    Hyperloopi idee mõtles välja Tesla ja SpaceXi juht Elon Musk 2012. aastal. Tema nägemuses reisivad pikki vahemaid läbivas ülikiires transpordisüsteemis kaubad ja inimesed nii-öelda kapslites, mis omakorda hõljuvad mööda torusid, kus on vaakumilähedane keskkond. Kuna õhutakistus on minimaalne, liiguvad kapslid pea igasuguse hõõrdumiseta ja nende kiirus võib olla üle 1100 km/h.
    Hyperloop Transportation Technologies töötab välja sellist Hyperloopi kapslit.Foto: Hyperloop Transportation Technologies
    Muskil on endal käed tööd täis elektriautode ehitamisega Teslas ja rakettide lennutamisega SpaceXis, mistõttu jäi Hyperloopi töölepanemine teiste välja mõelda. Üks firmasid, kes sellega tegeleb, ongi Hyperloop Transportation Technologies. Pärast nelja aastat on ettevõttel üsna hea arusaam sellest, kuidas luua torus vaakumilähedased tingimused, ning nad ehitavad reisijate kapslit Prantsusmaal Toulouse’is. Firma tegevjuht Dirk Ahlborn ütles, et Prantsusmaal on suurim takistus praegu seadusandlus. 
    Lõuna-Koreas ei tohiks see probleemiks osutuda, sest sealne valitsus tahab, et Hyperloopi saaks kasutama hakata nelja aasta pärast. Seega saavad nad nõuda bürokraatidelt vajalike ettevalmistustega kiirustamist. "Valitsuselt on vaja tuge," ütles Ahlborn.
    Hyperloop Transportation Technologies on saanud toetust vähestelt riikidelt. Neil on kokkulepe ehitada transpordivõrgustik Slovakkiasse, kaalutakse ka projekti Abu Dhabis ja arendatakse testrada USAs poolel maal San Francisco ja Los Angelese vahel.
    Kui jätta kõrvale asjaolu, et kellelgi pole veel ette näidata midagi, mis küündiks ligilähedalegi töötavale Hyperloopile, on peamised väljakutsed suuremad kui õige tehnoloogia väljatöötamine ja regulatsioonide kohandamine. Kõige suurem saavutus on teha transpordivahend kuluefektiivseks ja kasumlikuks. Ahlborni sõnul on tal kulupool välja mõeldud, kuid märksa keerulisem on ligi meelitada piisavalt maksvaid kliente, kes on valmis loobuma juba välja arendatud alternatiividest nagu kiirrongid ja lennukid.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.