• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.12.17, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Tallinna-Helsingi tunnel tuleb varem või hiljem"

Mulle meeldib mõte, et Helsingi ja Tallinn oleksid seotud nagu kaksiklinn, see on loogiline, ja ilmselt tehakse Tallinna-Helsingi tunnel varem või hiljem ära, usub Ensto Grupi president Ari Virtanen.
Ari Virtanen.
  • Ari Virtanen.
  • Foto: Laima Parik/Ensto
Ari Virtanen rääkis intervjuus tööstusuudised.ee-le, et Eestil ja Soomel on rohkem sarnasusi kui erinevusi. „Soome tööstuse areng on olnud pikem ehk rohkem aega on selja taga. Soome tähistab nüüd 100. aastapäeva ja suurema osa sellest ajast on Soome olnud tööstusriik. Eesti on minu hinnangul sarnane ja tegelikult üsna kiiresti järele jõudmas,“ ütles Virtanen.
„Meil on siiski geograafilised erinevused. Euroopa mõistes on Soome ju saar, Eesti mitte. Eestil on Euroopaga maismaaühendus ja see on eelis. Soome on tihedamalt seotud teiste Põhjamaadega. Kokkuvõttes oleme naabrid ja meil on rohkem sarnasusi kui erinevusi,“ jätkas Virtanen.
Sellest tulenevalt on Virtanen veendunud, et Tallinna-Helsingi tunnel on hea ja vajalik projekt. Mulle on alati meeldinud sellised nn kastist väljas ideed. Ma ei ole teinud arvutusi ja ma ei oska hinnata seda kui äriprojekti, kuid mulle meeldib mõte, et Helsingi ja Tallinn oleksid seotud nagu kaksiklinn. See on loogiline ja ilmselt tehakse see tunnel varem või hiljem ära. Millal see juhtub, ma ei tea, kuid tean inimest, kes on seotud ühe ettevõttega, mis kogub selle tunneli jaoks raha. Soovin neile edu ja loodan, et nad suudavad sellest eduka äriprojekti teha,“ sõnas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veel rääkis Virtanen, et ka Rail Baltic oleks Soomele vajalik. „Kõik ühendused ja transport, mis aitavad planeerida vedusid regiooni riikides, on alati kasulikud,“ põhjendas ta.
Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist tööstusuudised.ee.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele