Kasvav tarbijakindlus andis hoogu ka Euroopa automüügile, mis saavutas eelmisel aastal viimase kümnendi kõrgeima taseme, kirjutab Reuters.
- Sellelt aastalt oodatakse tagasihoidlikku automüüki Foto: EPA
2017. aastal registreeriti 15,6 miljonit uut sõidukit, mis on 3,3protsendine tõus võrreldes üle-eelmise aastaga. Detsembri müük langes aasta varasemaga võrreldes 4,8 protsenti, 1,14 miljoni peale, põhjuseks lisapuhkusepäevad pühadeperioodil.
Sel aastal prognoositakse müüginumbrite kahanemist. Renault prognoosib protsendist kasvu. Müüki hoiab tagasi Suurbritannia kehv nõudlus, mille põhjuseks peetakse ebakindlust seoses Brexitiga, samuti on sealsetel tarbijatel kõhklusi diislitehnoloogia suhtes.
Euroopa kümnest autotootjast kasvas enim Toyota 12 protsendiga, Renault müük kasvas 6,7 protsenti (sellele aitas kaasa Dacia 12protsendine kasv).
Euroopa suurima autotootja Volkswagen AG müüginumbrid kasvasid 2,1 protsenti. Saksa autotootja globaalne müük kasvas 4,3 protsenti.
Daimler AG Mercedes-Benzi müük tõusis 6,4 protsenti, tõusu vedasid maasturid ning uus E-klassi sedaan. BMW AG müük jäi konkurendile alla, tõusuks jäi vaid 0,5 protsenti.
Raport kajastab Euroopa riikide infot, välja arvatud Malta, Šveits, Norra ja Island.
Seotud lood
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.