Artikkel
  • Foto: Shutterstock

    Nädala lood. Parimad palgamaksjad ning ummikud õhus

    Sel nädalal avaldas Äripäev rea huvitavaid lugusid, millest popim on olnud iga-aastane palga topp. Samas jätkus ruumi paljude muude huvitavate teemade jaoks, millest teeme järgnevalt ülevaate.

    Vilepuhuja varjupool
    Nädal sai avapaugu, kui Äripäev avaldas loo Danske vilepuhujaks ristitud Howard Wilkinsonist, kes, nagu selgub, ei tegutsenudki pangas toimuvast kõneldes päris altruistlikult.
    Nimelt ütles Danske siseeluga üks kursis olijatest Äripäevale, et vilepuhujal oli enne Danskest lahkumist sekeldusi olnud. Wilkinson olla saanud kahtlaselt kliendilt hinnalise kingituse. Wilkinsoni advokaat teatas aga, et tegu on laimuga ning vastased püüavad Wilkinsoni mustata.
    Sellest, mille Wilkinson kingituseks sai ning mida ta selle kingiga peale hakkas, saad lugeda siit.
    Suurimat palka maksab Microsoft
    Kui suured summad olid mängus Danske rahaskandaali puhul, siis märkimisväärselt suurest rahast rääkis ka kolmapäeval ilmunud Äripäeva iga-aastane palga topp.
    Seekordsest topist selgub, et Eesti parim palgamaksja on Microsoft Estonia, kelle makstav keskmine kuutöötasu on enam kui 8000 eurot. Samuti on märkimisväärne, et tabeli esikolmikus on firmad, kus keskmine töötasu on enam kui 6700 eurot kuus. See on pea 1500 eurot rohkem kui teenib peaminister Jüri Ratas!
    Õhku on oodata ummikuid
    Kui palju aastaid tagasi võis tunduda, et lendamine on üksnes rikaste pärusmaa ning tagasihoidlikuma palgaga inimestel lennujaama asja pole, on olukord nüüd hoopis vastupidine: lennata pole kunagi olnud nii odav.
    See on aga kaasa toonud kummalise olukorra: õhku võivad tekkida liiklusummikud. Lennukite rohkus, lennujaamade vanamoelisus ning töötajate puudus on loonud olukorra, kus lennukid tiirutavad õhus, sest maandumispaik on teraslindudest pungil. Probleemist annavad aimu lennukite aina suuremad hilinemised: tänavu mais ja juunis hilines rohkem lende kui eelmise aasta kuue kuu peale kokku.
    Reisija seisukohast on paslik märkida ka seda, et paljudes lennujaamades on aina pikemaks veninud ka kahe lennu vaheline miinimumaeg (minimal connecting time) ehk see aeg, mida reisija peaks planeerima enda jaoks, kui tahab vahemaandumisega reisil ühelt lennult teisele jõuda. Missuguseid probleeme lennunduses veel on, mida arvavad asjast lennundusvaldkonna spetsialistid ja kuidas see kõik tarbijat mõjutab, saab lugeda sel esmaspäeval ilmunud pikast ja põhjalikust loost.
    Merkel jätab hüvasti
    Pole välistatud, et lendamisest saab mõne aasta pärast puhata ka Saksamaa praegune liidukantsler Angela Merkel, kes teatas nädala alguses avalikkusele, et ei kandideeri kristlike demokraatide (CDU) juhiks ning plaanib suurest poliitikast mõne aasta pärast taanduda. 64aastane Merkel on CDU eesotsas olnud 18 aastat. Samas teatas Merkel esmaspäeval Berliinis peetud pressikonverentsil, et jätkab siiski liidukantslerina ning taandub poliitikast 2021. aastal, mil tema ametiaeg lõppeb. Tõsi, Merkel on alati rõhutanud, et liidukantsleri amet käib käsikäes ja partei juhi ametiga. Niisiis on oodata põnevaid arenguid ning Merkeli muutuval rollil nii Saksa kui Euroopa poliitikas tasub kindlasti silm peal hoida.
    Niisiis on hakatud Saksa meedias kõnelema ka sellest, kellest saab nii-öelda uus Merkel. Ühe variandina on kõneldud Annegret Kramp-Karrenbauerist, kellest Äripäev on ka kirjutanud.
    Tervishoiu raha põleb
    Hoopis maisematel teemadel kulges nädala teine pool, kui Riigikontrolli auditist selgus, et Eesti perearstisüsteem on suur rahapõletusmasin. Üle poole erakorralise meditsiini osakonda ehk EMOsse pöörduvatest patsientidest ei peaks sinna tegelikult sattuma – nad võiksid pöörduda hoopis perearsti juurde. Teisalt ütlevad patsiendid, et perearsti juurde saamiseks peab ootama liiga pikas järjekorras, infotehnoloogilised lahendused on puudulikud ning perearstide kvaliteeditase ebaühtlane. Nõnda juhtubki, et EMOsse pöördub patsient, kes pole kindel, kas ta vererõhuaparaat korralikult töötab või kes luksub juba pikemat aega ning see on hakanud teda häirima.
    Kõik sellised pöördumised põletavad tegelikult aga mõttetult raha ning vajavad kiiremas korras reageerimist. Mida teha ning kui suure probleemiga on tegu, loe siit.
    Tallinn jahib gaasibusse
    Tallinn plaanib minna mõne aasta pärast täielikult üle gaasibussidele. See tähendab, et pealinna transpordisüsteem jõuab järele Võrule, Tartule ja Pärnule, kus gaasibussid moodustavad juba osa bussipargist.
    Tallinna Linnatranspordi AS on praeguse seisuga võtnud nõukogu tasemel suuna, kuid ühtegi otsust ega hanketulemust ei ole. Bussifirma jahib aga selgelt viise, kuidas tulusid langetada. Kui Tallinna gaasibusside tõepoolest biometaanil sõitma hakkavad, kahekordistub Eestis ka nõudlus kodumaise kütuse järele sinnamaale, kus tootmisvõimsused ongi kaetud. Riik lubab uusi tootmisvõimsusi leida vähempakkumistega.
    Mis saab gaasibussidest ning biometaani tootmisest, loe siit.
    Mõis ja Lõhmus kohtuvad puiduäris
    Saunatootja Ha Serv ja termopuidutootja Thermory ühinemisel tekkinud maailma suurim termopuidu ja saunamaterjalide valmistaja ühendab tegelike kasusaajatena Jüri Mõisa ja Rain Lõhmuse. Loe lugu siit.
  • Hetkel kuum
Anu-Mall Naarits: dialoog tehisajuga – Eesti sport vajab innovatiivset andmepanka
Kui investeeriksime spordiandmete panka saaksime oma SKP kasvatamiseks kasuliku mootori, kirjutab spordiinnovatsiooni teemal tehisintellektiga nõu pidanud Anu-Mall Naarits arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Kui investeeriksime spordiandmete panka saaksime oma SKP kasvatamiseks kasuliku mootori, kirjutab spordiinnovatsiooni teemal tehisintellektiga nõu pidanud Anu-Mall Naarits arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Peeter Koppel: ees võib oodata inflatsiooni teine laine
SEB privaatpanganduse strateeg Peeter Koppel hoiatas Äripäeva raadio hommikuprogrammis teise inflatsioonilaine eest ning hindas, et kuigi energiahinnad on kindlasti üks oluline inflatsiooni komponent, siis päris juurpõhjusena seda vaatlema ei peaks.
SEB privaatpanganduse strateeg Peeter Koppel hoiatas Äripäeva raadio hommikuprogrammis teise inflatsioonilaine eest ning hindas, et kuigi energiahinnad on kindlasti üks oluline inflatsiooni komponent, siis päris juurpõhjusena seda vaatlema ei peaks.
Investor, kelle juures käivad rahahädas inimesed nõu küsimas
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Air France-KLM ja Lufthansa jahivad pankrotistunud lennufirmat
Air France-KLM ja Saksa lennuhiid Lufthansa soovivad mõlemad osta Suurbritannia pankrotistunud lennundusettevõtet Flybe, vahendab Bloomberg.
Air France-KLM ja Saksa lennuhiid Lufthansa soovivad mõlemad osta Suurbritannia pankrotistunud lennundusettevõtet Flybe, vahendab Bloomberg.

Olulisemad uudised

Nädala lood. Kinnisvaramadin Tallinna kesklinnas, vaesuvad vallad ning meditsiinifirma välkpankrot
Äripäeva tellijaid kõnetasid sel nädalal enim lood Venemaa ärimeestest, kes võitlevad Tallinnas kinnisvaraarenduse pärast, ja lugu üleöö pankrotti läinud meditsiinifirmast.
Äripäeva tellijaid kõnetasid sel nädalal enim lood Venemaa ärimeestest, kes võitlevad Tallinnas kinnisvaraarenduse pärast, ja lugu üleöö pankrotti läinud meditsiinifirmast.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.