Jaga lugu:

Las Vegase tehnoloogiamess tõi õhutakso ning neljajalgse pakiroboti

Tänavune tarbijaelektroonikamess toimus Las Vegases.  Foto: AFP/Scanpix

Las Vegases toimunud seekordne tarbijaelektroonikamess CES 2019 tõi avalikkuse ette hulgaliselt kantavaid seadmeid, aga andis ka lootust, et juba mõne aasta pärast võib Uberit tellides auto asemel kohale vurada õhutakso.

Mõistagi ei jõua tarbijaelektroonikamessil nähtust enamik tootmisse ja inimeste kodudesse. Sellegipoolest aitab mess näha, missugused on elektroonikatrendid, ning neid paistab olevat üksjagu.

Portaal TechRadar kirjutab, et kantavaid seadmeid ehk nutikellasid, aktiivsusmonitore ja ka muid seadmeid oli tänavu keskmisest enam ning neid võis liialdamata leida messi igast nurgast.

Üksjagu valgust heitis seekordne tehnoloogiamess ka nutitelefonimaailmale. Alanud aastat hindavad tehnoloogiasõbrad põnevaks ning selle üks põhjus on kahtlemata kokku volditavad nutitelefonid. Hiina ettevõte Royole tuli välja nutitelefoniga FlexPai, mille lahti „voltides“ saab kasutaja endale 7,8tollise tahvelarvuti. Ettevõte väidab, et telefon kannatab suisa 200 000 "voltimist". Royole samm on märkimisväärne, arvestades, et mõne kuu eest lubas Samsung tulla välja esimese korralikult töötava kokku volditava telefoniga.

Hiina tehnoloogiafirma Royole tuli tänavusel tarbijaelektroonikamessil välja volditava telefoniga.   Foto: Reuters/Scanpix

Samsung sai tähelepanu aga sellega, et tuli välja 5G nutitelefoniga. Tõsi, uudistajad said seadet jälgida vaid klaasi tagant.

Seadmed, millel on tulevikku

Üksjagu tähelepanu said messil ka televiisorid. CNET kirjutab, et televiisorite šõu oli võimsam kui eales varem. Näiteks tuli LG välja 65tollise painduva OLED-ekraaniga televiisoriga. Televiisorit saab nupust juhtida selliselt, et see liiguks peitu telerilaua või -kapikese sisse. Kui teler on peidus, saab vabanenud ruumi kasutada näiteks lillevaasi või kohvitassi tarbeks. Niisugune lõbu on tehnoloogiasõbra jaoks aga kallis – televiisori eest peab välja käristama 10 000 dollarit.

Televiisorihuvilised said tutvuda ka 8K ekraaniga televiisoriga, aga ka MicroLED tehnoloogiaga, mis on ilmselt järgmine suurem ekraanitehnoloogia pärast praegu laialdaselt kasutatavat LCDd ja OLEDi.

Nelja jalaga pakirobot

Eraldi tõstavad tehnoloogiablogijad messilt esile robotid. Portaal The Verge kirjutab, et autorehvide tootjana tuntud Continental tuli messil välja pakirobotiga, mis meenutab robotkoera. Continental on käed löönud robootikafirmaga ANYbotics ning kaks ettevõtet püüdsid luua oma ettekujutuse sellest, missugune näeks välja pakiäri tulevikus. Messil näidatud demonstratsioonvideol võis näha, kuidas üks ANYboticsi neljajalgne robot hüppas maha isesõitvalt autolt ning viis paki soovijani.

Continentali pakirobot CES 2019.  Foto: AFP/Scanpix

Continental pole aga pakiärist tegelikult huvitatud ning üldjuhul ollakse arvamusel, et neljajalgse roboti kasutamine pole mõistlik, sest nende võime pakki turvaliselt transportida jätab soovida. Kuid messil pakuti välja ka oluliselt tõsisem variant – Segway-Ninebot Loomo, mis eelkõige on mõeldud selleks, et ta transpordiks asju ühest kohast teise kontorihoones, kus vahemaad on pikad. Väliselt meenutab see veidi Starshipi pakirobotit.

Õhus on asju

Moodsa tehnoloogia austaja silm püüdis nii mõndagi kinni ka õhust – vaatajatele näidati uusi droone. Pisike droon AirZen tõuseb kasutajale sobilikule kõrgusele ning teeb temast fotosid või 4K videoid. Kui pildid tehtud, maandub droon oma kohale tagasi.

Veidi suuremate seadmete armastajad jälgisid Bell Nexuse õhutaksot, mille kohta on öeldud, et tegu võib olla lendava autoga, mida tulevikus hakkab kasutama Uber. "Auto" puhul väärib märkimist see, et tegu on hübriidiga.

Bell Nexus pole esimene lendava auto kontseptsioon, mis CESile toodud. EHang 184 toodi messile 2016. aastal, Airbus tuli oma sõidukiga välja aasta hiljem.

Bell Nexus tänavusel tehnoloogiamessil. Arvatakse, et tegu võib olla tulevikus Uberi kasutatava lendava autoga.  Foto: Reuters/Scanpix

Muud hullud vidinad

Tänavune CES üllatas ka muude ja mõnes mõttes hullude või ka veidrate tehnoloogiavidinatega. Näiteks tuli autotootja Lamborgini välja oma massaažitooliga. Kes Huracani või Aventadori endale lubada ei saa, võib soetada mainitud suriseva tooli 10 000 dollari eest.

Oma osa said ka kosmeetika- ja ilutööstuse trendidest huvitujad. Opte Precision Want tuli välja seadmega, mis võimaldab skaneerida naha seisundit ning mõne iluvea, näiteks vistriku või pigmendilaigu avastades „värvib“ selle jumestuskreemiga üle. Seadme taga seisab suurfirma Procter & Gamble Ventures, mis on P&G riskikapitaliharu.

Jaga lugu:
Hetkel kuum