Äripäev • 4 veebruar 2019

Automüügis algas aasta langusega

Škoda Kodiaq jagas mudelitest teist-kolmandat kohta, pildil Moller Auto Pärnu.   Foto: Mailiis Ollino, Scanpix

Jaanuaris tegi Eesti uute sõiduautode turg läbi kerge languse, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit.

Jaanuaris müüdi Eestis 2186 uut sõiduautot ehk 10,7% vähem kui möödunud aasta jaanuaris. Tuleb aga tähele panna, et mullu jaanuaris kasvas turg üle 23,6% ja näiteks 2017. aasta jaanuariga võrreldes müüdi tänavu ligi paarsada uut sõiduautot rohkem.

AMTEL prognoosis tegevjuht Arno Sillai sõnul 2019. aasta alguseks eelmise aastaga võrreldes teatud langust. „Põhjuseks oli läinud aasta esimestel kuudel toimunud aktiivne ettevõtete autode vahetamine ökonoomsemate vastu. 10protsendiline langus on siiski väiksem, kui eeldasime, ja see laseb aastat jätkuvalt stabiilseks ja rahulikuks hinnata.“

Segmentidest olid jaanuaris kõige populaarsemad keskmised maasturid, milliste osakaal oli 24,5%, ning järgnesid väiksemad keskklassi autod (19,4%) ja väiksemad maasturid (16,7%). Hübriidautosid läks kaubaks 166 ja elektriautosid 8. Kogu sõiduautode impordist moodustasid uued autod 59%.

Automarkidest oli jaanuaris edukaim Škoda, milliseid müüdi 309. Järgnesid Toyota ja Volkswagen, vastavalt 229 ja 218 uue sõiduautoga. Mudelite tippu tõusis Citroen Berlingo 105 müüdud autoga ning teist-kolmandat jagasid kaks Škoda mudelit Octavia ja Kodiaq võrdselt 83 autoga.

Tarbesõidukite turg tegi samuti läbi languse ja võrreldes möödunud aasta jaanuariga müüdi tänavu 13,7% vähem uusi tarbesõidukeid. Jaanuaris osutus populaarseimaks margis Scania 75 müüdud sõidukiga. Järgnesid Peugeot ja Renault, vastavalt 74 ja 72 sõidukiga. Veokite segmendis olid edukaimad Scania ja Volvo, vastavalt 75 ja 55 müüdud veokiga.

Hetkel kuum