Anu Jõgi • 24 mai 2019

Eckerö Line: Tallinna reaktsioon on ülepaisutatud

Dokis on Eckerö Line'i laev M/S Finlandia, uus alus mahutab sellest 200 meetrit rohkem masinaid.  Foto: Eckerö Line

Eckerö Line’i tegevjuhi Taru Keroneni sõnul tundub Tallinnas kohatud reaktsioon uuele laevale kõvasti liialdatud – reise hakkab tegema tavaline laev, kirjutab Kauppalehti.

Eckerö Line’i suvel liinile tulev laev mahutab laevafirma teatel vaid 200 meetrit rohkem masinaid kui seni kasutusel olev M/S Finlandia.

Ettevõtte tegevjuht Taru Keronen peab uue Finbo Cargo ümber Eestis kerkinud kära liialduseks, kirjutab Kauppalehti.

Tallinki suuromanik Enn Pant kommenteeris Eckerö Line’i laevaostu Äripäevale eile pärast aktsionäride üldkoosolekut ega hoidnud end tagasi konkurendist rääkides. Intervjuus kinnitas Pant, et Tallink ei karda konkurentsi. Ta nimetas Finbo Cargot vanaks käruks ja kinnitas, et tegu pole uue, vaid vana laevaga. „Ma ei tea, kas linn ja sadam lasevad sellist käru sisse, nii võiks igaüks ükskõik millega siia siseneda," ütles Pant Äripäevale.

See, et Finbo Cargo Tallinna randub Tallinna Vanasadamas on tekitanud vastuseisu Tallinna linnas. Eesti meedia teatel ei ole Eckerö Line Tallinna linna sellest teavitanud, kirjutas Kauppalehti.

„Minu arusaamist mööda ei ole ükski laevafirma kontaktis Tallinna linnaga. Minu arvates on see asjale omapärane vaatenurk,“ ütles Keronen. Tema sõnul on Eesti riigi omanduses olev Tallinna Sadam nimetanud Finbo Cargo sadamakohaks Vanasadama.

Keroneni sõnul on Soome Eckerö Line’i turuosa Tallinna meretranspordis ligikaudu viiendik ja uue laeva kasutusele võtmine seda märkimisväärselt ei kasvata.

„Reaktsioonid tunduvad kõvasti ülepaisutatud. Siin on proportsioonitaju kadunud.“

Keroneni sõnul on Finbo Cargo kaubalaev, kus on 360 ruumi reisijale ja autosid mahub peale 2 kilomeetrit ehk 200 meetrit rohkem kui M/S Finlandialla.

Eckerö Line ei kavatse praegu oma plaane muuta, näiteks sadamat vahetada. Teine võimalus oleks Muuga sadam.

„Muuga on meile üsna hea variant, aga esialgu ei ole selle infrastruktuur ja keskkond sellele laevale sobivad. Muidugi, kui olukord muutub, arutame asja uuesti.“

Täna oli laev veel teel Turu laevaremonditehasesse, plaan on laev juuni jooksul liinile saata.

Hetkel kuum