Eesti Panga ökonomist ja president Alar Karist nõustav Kaspar Oja ei soovita Eestil praegu kütuseaktsiisi langetada, kuigi hinnad tanklates on lühikese ajaga järsult tõusnud.

- Kui vahepeal kerkis Eestis kütuseliitri hind väga lähedale 2 eurole, siis pärast toornafta hinna langust maailmaturul on ka siinsed tanklaketid hindu mingil määral langetanud.
- Foto: Andras Kralla
Oja rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et väiksem aktsiis tooks hinnalanguse vaid korraks. "Probleem on selles, et samal ajal see stimuleerib majandust. Eestis ei ole praegu nõudluse puudust, vaid pigem pakkumise puudus, mis tuleneb sellest, et erinevaid toormeid on keeruline kätte saada ja see lükkab hinda üles. Niisuguses olukorras, kui valitsus hakkaks majandust stimuleerima, hakkaks see teisi hindu üles lükkama," selgitas Oja.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eestis ei ole nõudluse puudus, vaid pakkumise puudus, märkis Eesti Panga ökonomist ja president Alar Karist nõustav Kaspar Oja.
Maailmakuulsast Apollo 13 juhtumist oleks meil kriiside puhul mõndagi õppida, kirjutab majandusanalüütik Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Konjunktuuriinstituudi ekspertide hinnangul oli Eesti majandusolukord märtsis hea, ent kuue kuu prognoos näitab olukorra halvenemist. Majanduskasv aeglustub, kuid peamiselt toimub see möödunud aasta kõrgema võrdlusbaasi tõttu.
Suurim tõus alates 1996. aastast!
Statistikaameti andmetel tarbijahinnaindeks tõusis märtsis võrreldes veebruariga 2,7% ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 15,2%. Mulluse märtsiga võrreldes olid kaubad 13,7% ja teenused 18,1% kallimad, selgub värsketest andmetest.
Steelhouse Group Estonia OÜ ja
1UP Technology OÜ viisid koostöös Estoveri piimatööstusega ellu uue riivjuustu ja juustukuubiku transpordiliini projekti. Eesmärk oli luua uuenduslik, retseptipõhiselt konfigureeritav ja automatiseeritud tootmisliin, kus toimuks automaatne maitseainete ja muude lisandite doseerimine, samuti ka liinide automaatne pesemine. Lahendus pidi olema lihtsalt hallatav ja suuteline vajadusel korrigeerima inimlike vigade tõttu tekkinud sisendvigu – tänu nutikale juhtloogikale ja paindlikule automatiseerimissüsteemile.