Ukraina sõjas on lähinädalatel oodata tammumist rindejoonel edasi-tagasi, sest venelased on põhiliste rünnakusuundade alt vägesid vedamas Lõuna-Ukrainasse Hersoni alla, kus kardetakse ukrainlaste vastupealetungi.
Vene okupatsioonivõimud üritavad Hersoni linnas luua tavapärase elu oreooli, kuid tegelikult kardetakse piirkonnas vabastusoperatsiooni algamist.
Foto: Reuters/Scanpix
"Viimase kahe nädala jooksul on Vene Föderatsiooni relvajõud Donetski ja Luhanski oblastis takerdunud. Paljuski selgitab seda valmistumine võimaliku Ukraina vastupealetungi vastu, mida nad kardavad ja kahtlustavad teistes piirkondades. Selle tulemusel on mõnes Donetski ja Luhanski piirkonnas initsiatiivi võtnud Ukraina," rääkis kaitseministeeriumi kaitsevalmiduse osakonna juhataja Marti Magnus reedel pressikonverentsil.
Esimene Ukraina teravilja vedav laev lahkus esmaspäeval Odessa sadamast osana Ukraina Musta mere sadamate blokaadi avamise kokkuleppest, ütles riigi infrastruktuuriminister Oleksandr Kubrakov.
Täppismoona on tulnud asendada "lollide" pommidega
Vene relvajõudude suurimaid muresid Ukrainas on sildade purustamine Hersoni oblastis, mis häirib agressori logistikateid ja ähvardab Dnepri jõe läänekaldal asuva väekoondise kotti jätta, rääkis kaitseministeeriumi kaitsevalmiduse asekantsler Lauri Abel.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.