• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 02.10.12, 07:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meretransporti ootab hinnatõus

Lähiaastatel kallineb kaupade ja reisijatevedu merel, sest laevafirmad on sunnitud 2015. aastal jõustuva Euroopa Liidu direktiivi tõttu vähendama väävli hulka laevakütustes.
Direktiivi eesmärk on oluliselt vähendada väävliühendite kogust õhus ning pikemas perspektiivis loodetakse sellest muudatusest kasu ka inimese tervisele.
Laevaomanikud, keda muudatus otseselt puudutab, on keskkonnahoidmisega päri, kuid ei nõustu direktiivi tähtajaga, mis on nende hinnangul liigne kiirustamine. Eesti Laevaomanike Liit (ELL) saatis möödunud kuul keskkonnaministeeriumile pöördumise, kus loetleti üles, kuidas uued reeglid laevandust mõjutama hakkavad.
Olulisim muutus on nii kauba- kui ka reisijateveo kallinemine, mis hinnanguliselt võib jääda vahemikku 25-50%. Hinnatõusu põhjustab esialgu peamiselt asjaolu, et uus kütus osutub laevaomanike hinnangul kallimaks kui praegu kasutusel olev masuut. Sõltuvalt kütuseliigist prognoositakse kütusekulu suurenemist 25 miljoni euro võrra aastas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Praegu laevad ei sõida diislikütusega, see on liiga kallis - hetkel kolmandiku võrra kallim kui masuut," ütles Tallinki ohutus- ja tehnikajuht Tanel Hinno, kes on ka Euroopa Laevaomanike Liidu väävlitöögrupi liige. Kütuse hinda hakkab samuti tõstma nõudlus, sest ELLi tegevjuhi Enn Kreemi sõnul puudutab direktiiv ligikaudu 10 000 alust: "Praegu on selliseid laevu, mis nõuetele vastavad, üldse kolm või neli olemas."
Loe lähemalt laevaomanike hinnangust uuele direktiivile ja selle mõjudest meretranspordile tänasest Äripäevast.
Autor: Kadri Põlendik, Ave Lepik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele