Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liksutovil keelatud osalus Küprose firmas

    Vene opositsionääri Aleksei Navalnõiga seotud korruptsiooniga võitlemise fond teatas, et leidis Moskva abilinnapeal Maksim Liksutovil keelatud osaluse Küprose firmas.

    Küprose registrist saadud andmeil kuulub Eesti päritolu Liksutovile ettevõttest 12,75 protsenti. Sama suur osalus on ka Liksutovi kauaaegsel äripartneril Sergei Glinkal, kelle varandust hindas Forbes eelmisel aastal 650 miljoni dollari suuruseks.
    Intellectico Holdings Limited suurimaks omanikuks on 59,5 protsendiga Briti Neitsisaartel registreeritud Falterec Partners. Ülejäänud 15 protsenti on Küprose elaniku Pantelitsa Sofokleouse nimel.
    Fondi arvates rikub Liksutov osalusega Küprose firmas Venemaa seadusi, mis keelavad ametnikel omada välismaal ettevõtetes osalusi. Seega võib Liksutovi ähvardada usalduse kaotuse tõttu ametist vabastamine.
    Liksutov teatas Facebookis, et allkirjastas juba 2010. aastal ehk palju varem, kui asus riigiteenistusse, dokumendid Küprose firmast lahkumiseks. Selleks hetkeks ei olnud Intellectico Holdings Limitedil enam osalusi ettevõtetes ning oli alustatud firma likvideerimist. Liksutovi sõnul on küsimus juriidilistes viivitustes, miks siiani ei ole see protsess lõpule viidud. Küll lubas ta selle välja selgitada.
    Moskva linnapea pressiesindaja teatel kontrollitakse Navalnõi informatsiooni.
    Intellectico Holdings Limited sai augustis 2007 Venemaa ühe suurima veeremitootja Transmašholdingu aktsionäriks, omades 5,8 protsenti ettevõtte aktsiatest. Hiljem müüdi koos teiste aktsionäridega aktsiad edasi The Breakers Investmentsile, mille omanikeks on Venemaa Raudtee, Prantsuse kontsern Alstom ning Glinka miljardäridest äripartnerid Iskander Mahmudov ja Andrei Bokarev.
    2004. aastal taotles Loksalt pärit Liksutov Eesti kodakondsust, kuid talle öeldi ära. Justiitsminister Rein Langi soovitusel andis Eesti valitsus talle 2005. aasta detsembris kodakondsuse eriliste teenete eest, põhjendades seda tema panusega Eesti majanduse arendamisse.
    2011. aastal kirjutas Postimees, et politsei- ja piirivalveamet on aasta vältel püüdnud tühistada Liksutovi kodakondsust, kuna 2010. aastal võttis ta Vene kodakondsuse ja topeltkodakondsus oli Eestis keelatud. Kuna Liksutov aga ei olnud oma uuest kodakondsusest ametlikult teatanud, polnud aga tühistamiseks juriidilist alust. 16. veebruaril 2012 vabastas valitsus Liksutovi Eesti kodakondsusest tema enda avalduse alusel.
    29. aprillil 2011 astus Liksutov ametisse Moskva linnapea nõunikuna transpordi alal, 6. detsembrist oli ta Moskva linna transpordiosakonna juhataja ning 25. septembril 2012 sai temast Moskva aselinnapea transpordi alal.
    2011. aastal oli Liksutov ajakirja Forbes Venemaa rikaste edetabelis 189. kohal, tema varandust hinnati 500 miljonile dollarile.
    Mullu suvel liikusid Liksutovile kuulunud varad Eestis tema naise Tatjana nimele. Samal ajal Liksutovid lahutasid ka abielu.
    Arvatakse, et selle põhjuseks oli mullu kevadel Venemaal vastu võetud seadused, mille järgi on Venemaa riigiteenistujatel ja nende abikaasadel keelatud omada välismaal vara ja välisriikide pankades kontosid.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suurbritannia jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050. aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elcogen ehitab Tallinna külje alla uue tehase
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Tehnoloogiatootja Elcogen rajab Tallinna külje all asuvasse Loovälja Tehnoparki tehase, mis suurendab märkimisväärselt ettevõtte senist tahkeoksiid-kütuseelementide tootmisvõimsust.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.