Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tere tulemast Ugrimaale!

    Terje TammekiviFoto: Erakogu

    Soome ja Eesti peaksid tegelema ühise ugri brändi arendamisega, mitte konkureerimisega, kirjutab Ice Design OÜ omanik Terje Tammekivi.

    Kõige radikaalsem idee kohalikus turunduses ja riikidevahelises koostöös oleks Soome-Eesti ühiskuvandi turundamine, vastandades seda nii Põhjamaadele kui ka Baltikumile.
    Kohaturunduse praegune trend on, et väiksemad teevad suuremate piirkondadega koostööd. Eduka projektina võib tuua näiteks Taani Sjaellandi ja Saksamaa Lübecki ühisturunduse. Koostati viie aasta tegevuskava, eelarve oli ainult 150 000 eurot. Mõlemad osapooled jäid tulemusega rahule.
    Eesti brändi võib vaadata kahte moodi, ratsionaalsel ja emotsionaalsel tasandil. Mitu korda päevas lendab lennuk sihtkohta? Mis maksab pilet ja hotellituba? Kas ja kuidas ma turistina või investorina mäletan seda sihtkohta? Mis märksõnad või pildid mul sellega seonduvad?
    Emotsioonidele rõhuvad rahvusvaheliselt tuntud modernsed märgid, nagu New Yorgi ja Amsterdami sümbolid, mis kombineerivad sõnumit ja visuaali: I love NY, mille lõi Milton Glaser, ja Kesselskrameri reklaamibüroo 2004. aastal loodud kampaania I amsterdam.
    Sisu on kõige olulisem
    Viini ülikooli uuring "Smart cities" näitab, et ainult reklaam, logo ja visuaal ei müü, olulisem on sisu. Linna või regiooni ligipääsetavus transpordivõrgustiku kaudu (kas ja kui tihti lennuk lendab?) ning rahvusvahelistumise tase (kas linn on sõbralik ka võõramaalasele?). Uuringu esikümnes on kaheksa Soome, Rootsi ja Taani linna. Konkurentsivõimet ei halvenda ka kaugus suurlinnadest, Rootsi Umeå linn on 3. kohal.
    Kaubandusliku ja ratsionaalse sõnumi asemel võib pakkuda ka eetilist sõnumit, nt heategevus või maailma paremaks muutmine. Emotsionaalsele komponendile on loovalt ja uuenduslikult rõhunud näiteks Hollandi linna Haagi kampaania. Valiti välja üks heategevuse valdkond, toetatakse sõjaorbusid. Eesmärgiks toetada rahu ja õigluse linna kuvandit. Valiti välja kuus tuntud inimest, kes vedasid seda kampaaniat, ja annetustena koguti 600 000 eurot.
    Selle asemel, et mõelda väikselt, kas turundada pigem Tartut või Tartumaad, kas eelistada saari või Pärnumaad, peaks mõtlema suuremalt. Turundada tuleks Soomet ja Eestit koos. Kui sellise koostööga said hakkama sakslased ja taanlased, siis miks mitte ka soomlased ja eestlased. Meelitame turistid Riiast ja Stockholmist meie juurde, põhja-ugrimaale. Eesti peab selleks tegema suurema arenguhüppe (probleemideks korruptsioon, kuritegevus, võõravaen ja sotsiaalne turvalisus), kuid ruumi tõusuks on ka Soomel (muutuda väikeettevõtjale sõbralikumaks), et olla sobiv sihtkoht nii turistile kui ka välisinvestorile. Welcome to Ugriland!
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, Telia, ACE Logisticsi, Combimilli ning Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
  • Hetkel kuum
Enn Listra: vanasse jõkke astuda ei saa. Ega tohi
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Soovitused Rootsist: kuus tehnoloogiafirma aktsiat, mis pärast krahhi üles korjata
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Vene autotootja värvidega hädas
Venemaal saab Ladasid praegu kolme karva – valge, musta ja tumerohelisena, põhjuseks värvipuudus.
Venemaal saab Ladasid praegu kolme karva – valge, musta ja tumerohelisena, põhjuseks värvipuudus.

Olulisemad uudised

Hiiumaa vahet hakkas lendama uus firma
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.