Madala hinnaga meelitad sa kliendi oma toodet või teenust proovima – ta annab sulle võimaluse. Kui sa aga müüd kehva toodet, siis hind on tähtis ainult esimesel korral, kirjutab müügipraktik Priit Liiv.
- Apple'it iseloomustab klientide tugev lojaalsus. Foto: EPA
Meil on levinud eelkõige tehingupõhine müük, kus pannakse palju rõhku kliendi hankimisele, aga sealt edasi tihtilugu ei mõelda.
Kas oled mõelnud, kui palju on klient sinu ettevõttele väärt? Kui palju su klient ostab? Kui tihti ta ostab? Kui kaua või mitu korda ta ostab?
Ma ei ole kindlasti see inimene, kes väidaks, et head toodet pole vajagi müüa ega turundada – klient leiab selle ju ise üles. Vaevalt. Küll aga on hea toode eelduseks eduka äri ajamiseks. On ju müügiinimeselgi parem tunne müüa toodet, mille üle ta on uhke ja mida kliendid armastavad.
Igal ettevõtja võiks endalt küsida kahte küsimust. Esiteks: kui suur su äri oleks, kui sul oleks alles iga klient, kes sinu toodet/teenust kunagi üldse on proovinud? Võimalik, et piisavalt palju inimesi ei tea sinust, aga võib ka olla, et need, kes teavad, ei taha osta rohkem. Mõlemaga tasub tegeleda.
Teiseks, kuidas sa korraldaksid oma ettevõtte tegevust, kui kogu sinu uue äri tulu tuleks soovituste kaudu? Kui suudad oma kliendid muuta enda fänniks, võib sul varsti olla äri, milles on kümneid või sadu müügiagente, kes aga ei küsi palka, vaid hoopis maksavad ise sulle.
Loe pikemalt teemaveebist bestsales.ee.
Autor: Priit Liiv
Seotud lood
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.