Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome lahe tunne(l)

    Valdar LiiveFoto: Erakogu

    Millal tuleb tunnel? Tunnelist olulisem on tunne, suhtumine, usk ja tahtmine, et Soome lahe piirkond on elujõuline ning maailma parim koht, kirjutab Valdar Liive, EASi välisesindaja Soomes 2004-2015.

    Üldjoontes Eesti ja Soome vahel asjad ju toimivad. Muidugi me ei saa lasta ennast pimestada mõttest, et kõik on hästi, endiselt võiks Eesti ja Soome vahel olla rohkem ühiseid projekte, isiklikke kontakte ja usaldust.
    Oluline on, kuidas me paistame ühise majanduspiirkonnana kaugemale. Selles kontekstis ei saa kunagi liiga palju rõhutada vajadust koos reisijate meelitamiseks. Soomlastel on programm Stopover Finland, mis tulevikus võiks oluliselt suuremas mahus hõlmata ka Eesti turismisektoris tegutsejaid.
    Pikk tee on minna selleni, kui soomlased hakkavad juubeldama, et nende riigi sünnipäeva ametlik jook või kõrgeima riigiasutuse mööbel tuleb Eesti meistrite käe alt. Eesti majandus on küll sõltuv naabrite olukorrast, kuid isegi Soome puhul on võimalik oluliselt tõsta kõrgema lisaväärtusega toodete hulka, saada kliendi silmis olulisemaks partneriks. Kui diil on tehtud, siis töö alles algab. Välisinvestorite tehaste avamisele tasub kohale minna suurema seltskonnaga isegi siis, kui selleks tuleb Lõuna-Eestisse sõita. Tuleb panustada ja leida abistamise võimalusi eriti siis kui investor tegutseb Ida-Virumaal.
    Mida koos teha?
    Politsei ja kaitseväelaste sügavuti koostöö on positiivne näide, kuid nende puhul on just ühised pahalased või samas sõjakoolis õppimine loonud tausta.
    Partneritega tuleb suhelda regulaarselt ja tihti. Ei ole ju raketiteadus. Positiivsel kombel teevad just satelliitide alast koostööd Tartu ja Aalto ülikooli teadlased ning tudengid.
    Mida võiksime põhjanaabrite juures jälgida või kaasa lüüa?
    Koostöö Soomes tegutsevate välisettevõtetega, näiteks Turus tehaseid omavate Saksa firmade Meyeri ja Bayeriga. Meyeri laevatehase toodang on välja müüdud aastani 2024 (seal valmib peatselt ka Tallinki laev Megastar), meditsiini- ja põllumajandussektoris tegutsev hiid Bayer teeb koostööd ülikoolide ja start-up-kogukonnaga. Turust veidi edasi asub Uusikaupunki, kus Valmet Automotive koostab üha suurenevas tempos autosid Mercedes-Benzile. Kõrgetasemeline tutvumisvisiit eelnimetatud piirkondades tuleks ainult kasuks.
    Soome ja Eesti ettevõtted on teinud ministrite juhtimisel ühiseid ärivisiite Indoneesiasse Mehhikosse, Austraaliasse ja Uus-Meremaale. Menukaks võiks osutuda koos minek Saksamaale – oleme samaviisi huvitatud Industry 4.0 teemast. Saksamaa on mõlema jaoks oluline, meil kummalgi on olemas head, kuid teineteist täiendavad suhted Euroopa mõjukaima majandusega riigiga.
    Iseliikuvad sõidukid ja biomajandus on samuti sektorid, mille võimalusi uurida. Näiteks on Soomes hiljuti asutatud klaster, mille eesmärgiks on luua aastaks 2030 iseliikuvad konteinerlaevad, biomajandusse tehakse suuri investeeringuid.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.