• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.07.17, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Renault tähistab F1 juubelit teekannuga

Kui sinu neljakümnendaks juubeliks ei valmi eriline teekann, siis ilmselt pole sa rikkealdis Prantsuse võidusõiduauto, kirjutab tehnoloogiaveeb Wired.
Renault teekann
  • Renault teekann
  • Foto: Renault
Renault RS01 1977. aasta Briti GPl.
  • Renault RS01 1977. aasta Briti GPl.
  • Foto: Renault
Täpselt nii, erilise teekannuga, tähistabki Renault oma Vormel-1 masinate jõulisse maailma sisenemise juubelit. Kollane teekann oma musta ja valget värvi võidusõidutriipude ja väikese hõbedase turvakaarega, meenutab ettevõtte 1977. aasta inseneridemeeskonna masinaehituspüüdeid, millede tulemusena nägi ilmavalgust kuulus omavaheline nali.
Renaulti esimesel F1 mudelil RS01 oli veidi... tegelikult meeletult probleeme oma uuendusliku turbomootoriga. Auto ilmus sageli meeskonna vaatevälja tossavana ja nii ristis rivaalitseva tiimi boss Ken Tyrell auto "Kollaseks teekannuks". Auto ei suutnud oma väga võimsa Gordini V6 1,5 liitrise turbomootori abil lõpetada mitte ühtegi võidusõitu.
  • Foto: Renault
Renault pressiteates ollakse märksa peenetundelisemad – uuendusliku tehnika arendamisel ilmuvad probleemid vastupidavusega sageli välja. Tegelikult on Renaultil F1 maailmas väga hästi läinud. Edust annavad tunnistust 11 individuaalset ja 12 konstruktorite maailmameistritiitlit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui oled tõeline vormelifänn, pead septembris olema valmis kõvasti arvutil klikkima. On valmistatud ainult 40 sellist 129eurost iludust ja enamik neist läheb elama Champs-Elysées kõrval asuvasse Atelier Renault restorani. Mõned teekannud jõuavad õnneks ka müüki.
Loomulikult ei saa garanteerida, et teekannud kingivad ostjatele samasuguseid võite nagu nende valmistajale neljakümne aasta jooksul, samas on tore ka niisama sooja teed juua.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele