Baltika kasvatas möödunud kolmel kuul kasumit, kuid kaotas käibest, selgub ettevõtte viimastest majandustulemustest.
- Baltika kontserni kuuluv Montoni kauplus. Foto: Raul Mee
Baltika Grupp lõpetas teise kvartali 346 000 euro suuruse puhaskasumiga, mullu samal ajal oli sama näitaja 279 000 euro võrra väiksem.
Samal ajal kahanes 2 protsendi võrra kontserni käive, olles teises kvartalis 11 818 000 eurot. Seejuures suudeti 6 protsendi võrra suurendada aga hulgi- ja frantsiisimüüki. „See on eelkõige tingitud Venemaa jaepoodide üleminekust frantsiisipartneri haldusesse ning Montoni naiste kollektsiooni müügile jõudmisest Saksamaa kaubamajade ketti Peek & Cloppenburg,“ selgitas ettevõtte juhatuse liige Maigi Pärnik-Pernik börsiteate vahendusel.
Baltika jaemüük Eesti, Läti ja leedu turgudel vähenes aga 4 protsendi võrra ja oli 10 290 000 eurot. „Samas on tulenevalt kauba sisseostuhinna tõhusamale juhtimisele ja väiksematele allahindlustele suurenenud jaemüügi brutokasum,“ ütles Pärnik-Pernik.
„Tulemuste parandamisele on lisaks Ukraina ja Venemaa turult väljumisele ning tõhusamale brutomarginaali juhtimisele kaasa aidanud ka jätkuv kulude kontroll,“ rõõmustas juhatuse liige. „Turustus- ja üldhalduskulud on võrreldes eelmise aastaga ligi 3 protsenti vähenenud,“ lõpetas Pärnik-Pernik.
Seotud lood
Poola Keskpank oli kolmandas kvartalis juba teist kvartalit järjest maailma suurim kullaostja ning üldiselt on märgata Ida-Euroopa riikide aktiviseerumist kullaturul, selgub Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldatud andmetest.