Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswagen rebib Teslal eest ära

    Volkswageni juht Matthias Müller.Foto: epa

    Volkswagen kindlustas 20 miljardi dollari suuruse tehingu akude tarnimiseks, mis iseloomustab ettevõtte agressiivset sisenemist elektriautode turule. See seab Tesla surve alla, sest juba praegu on neil probleeme Model 3 masstootmisega, vahendab Bloomberg.

    Maailma suurim autotootja muudab kokku 16 erinevat tehast, et need suudaks hiljemalt 2022. aasta lõpuks elektriautosid tootma hakata. Praegu on selliseid tehaseid vaid kolm, teatas Volkswagen teisipäeval Berliinis. Saksamaa autotootja plaanib 2025. aastaks toota iga-aastaselt 3 miljonit elektriautot.
    Kahel suuremal turul tehingud tehtud
    Volkswagen on juba praegu teinud kokkuleppeid Samsung SDI Co, LG Chemi ja Contemporary Amperex Technology’ga – ettevõtted võimaldavad neil Euroopas ja Hiinas piisavalt akusid osta.
    Akude puhul on kahel suuremal turul seega kokkulepped sõlmitud ning peagi jõutakse ka Põhja-Ameerika tehinguteni, teatas Volkswagen. Kokku tahab Wolfsburgis tegutsev autotootja osta 50 miljardi euro väärtuses akusid, mis peaks võimaldama elektriautode turul domineerima hakata. Juba 2018. aastal plaanitakse välja tulla kolme uue mudeliga ning järgnevatel aastatel juba mitmekümnega.
    Volkswageni plaanid avaldatakse ajal, mil Tesla ostis mullu ette 17,5 miljardi dollari väärtuses akusid. 15,4 miljardit sellest plaanitakse ära jaotada järgmise nelja aasta peale. Peamiselt ostetakse liitiumioonakusid Panasonicu käest, selgub dokumentidest. Volkswagen teatas, et nende akude soetamine on automaailma ajaloo üks suurimaid oste.
    „Järgmise aasta algusest alates toome sisuliselt iga kuu turule uue elektriauto mudeli,“ ütles ettevõtte tegevjuht Matthias Müller. „Just nii saame pakkuda maailma suurimat elektriautode valikut.“
    Moraalne kohustus
    Viimastel aastatel on Volkswagenil lasunud moraalne kohustus oma autode valikut parandada. 2015. aasta septembris alanud diisliautode pettuse skandaal tekitas valulise vastureaktsiooni.
    Volkswageni aktsia on viimase aasta jooksul tõusnud 17 protsenti, 164 euroni. Tänavu on aktsia kukkunud 2,8 protsenti.
    Ettevõte plaanib luua ka uue elektriautode brändi. I.D nimesildiga esimene mudel läheb müüki 2020. aastal ning selleks saab olema Neo luukpära. Audi luksusbränd hakkab E-Tron sportmaastureid, mis töötavad täielikult elektri peal, müüma selle aasta lõpus.
    Probleem koobaltiga
    Vaatamata sellele, et suured tehingud on juba tehtud, pole akudega seotud probleem veel lahendatud. Ettevõttel on vaja ka tohutus koguses koobaltit, mida pole suudetud veel hankida. Just seda metalli on vaja kaasaegsete akude tootmises. Volkswagen teatas, et püüab leida mooduseid, kuidas selle elemendi osatähtust tootmises vähendada.
    Tõsi, lühiajaliselt on koobaltit piisavalt, aga pikaajaline tarne on küsimärgi all kogu autotööstuse jaoks, ütles Volkswageni finantsjuht Frank Witter Bloombergile.
    Akude tootmine iseseisvalt ei ole ettevõtte jaoks reaalne. „See ei ole lihtsalt meie kompetents,“ ütles Müller, keda on teised juhtivad töötajad survestanud, et firma investeeriks akude tootmisse. „Teised teevad seda paremini kui meie.“
    Hiina tootja CATL, mis hakkab Volkswagenile akusid müüma, kaalub Euroopasse tehase rajamist, teatas tegevjuht Zeng Yuqun nädal aega tagasi.
    Kulusid tõmmatakse koomale
    Vaatamata sellele, et elektriautode tootmist laiendatakse agressiivselt, püüab Volkswagen siiski kulusid koomale tõmmata. 2017. aastal vähenesid kulud arendustöödele 3,9 protsenti, 13,1 miljardi dollarini (6,7 protsenti käibest). 2020. aastaks tahab ettevõte vähendada seda suhtarvu 6 protsendini.
    Uutele tehnoloogiatele üleminek teeb kasumis püsimise keerukaks. Volkswagen prognoosib, et tegevusmarginaal ulatub edaspidi 6,5-7,5 protsendini käibest. 2017. aastal oli see näitaja 7,4 protsenti.
    „Me tahame, et meie äri oleks ka 2018. aastal edukas,“ ütles Müller. „Meil on vaja käivet selleks, et rahastada suuri investeeringuid tulevikus.“
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.