Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
H&Mi kasum kahanes kõvasti
Hennes & Mauritz AB puhaskasum kahanes kolmandas kvartalis 19 protsenti, sest ettevõte jätkab agressiivset laienemist e-kaubandusse. Lisaks sellele võetakse kasutusele uus logistikasüsteem, vahendab MarketWatch.
Ettevõtte puhaskasum oli 31. augustil lõppenud kvartalis 3,1 miljardit Rootsi krooni, mullu samal ajal teeniti 3,84 miljardit krooni kasumit. FactSeti küsitletud analüütikud ootasid kasumiks 3,2 miljardit krooni.
Käive kasvas aga 8 protsenti, 55,82 miljardi Rootsi kroonini.
Stockholmis tegutseval riidemüüjal on e-kaubandusele üleminek kulgenud vaevaliselt, järjest vähem inimesi külastab ka nende füüsilisi poode. Samal ajal on ettevõte tootnud liiga palju varusid, mille tõttu on üleliigsete riiete müümiseks tehtud suuri allahindlusi. See on omakorda vähendanud marginaale. Kokku kasvasid varud aastaga 15 protsendi võrra.
Tõsi, H&Mi internetimüük kasvas kolmandas kvartalis 32 protsenti ja see annab märku, et üleminek e-kaubandusele mingil määral toimub.
Investorid võtsid tulemused vastu positiivselt, H&Mi aktsia on täna Stockholmi börsil kallinenud 8,4 protsenti, 161 Rootsi kroonini.
Varem on ettevõte välja toonud, et neil on probleeme uutele logistikasüsteemidele üleminekuga USAs, Prantsusmaal, Itaalias ja Belgias. Neljapäeval teatas firma, et selle tõttu tekkis kolmandas kvartalis 400 miljoni Rootsi krooni ulatuses ootamatuid kulusid. Nende turgude müük langes kokku 8 protsenti. Ülejäänud 66 turu müük suurenes kohalikes valuutades mõõdetuna 8 protsenti.
„Meie parandustööd jätkuvad. Väljakutseid on palju, aga on järjest rohkem märke, et oleme õigel teel,“ rääkis tegevjuht Karl-Johan Persson. „Me vaatame tulevikku positiivselt.“
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.