Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Tesla Euroopa tehase ehitus sai ootamatu tagasilöögi
Esimene Euroopasse ehitatav Tesla elektriautotehas seisab silmitsi viivitusega, mis võib projekti mitu kuud tagasi lükata, sest kohus keelas ettevõttel Berliini lähedal asuva uue Tesla tehase aladelt metsaraie, kirjutab Bloomberg.
Käputäis Saksamaa aktiviste protesteerimas Tesla uue tehase ehitamise vastu, hoides plakatit "Tesla või joogivesi". Tehase ehituseks alustati Grünheide linnakese lähedal krundil metsaraiet nädal aega tagasi.
Foto: Reuters/Scanpix
Metsa mahavõtmisega oldi juba alustatud, kuid Berliini-Brandenburgi kõrgem halduskohus tegi ajutise ettekirjutuse raie seiskamiseks. Metsaraie peatamist oli taotlenud keskkonnaorganisatsioon Grüne Liga oma kaebuses. Kohus teatas, et teeb kaebuse kohta lõpliku otsuse lähipäevil.
Oleme ausad: Teslat ei taheta (tavaliselt) mitte kliimamuutuste pärast valutava südame, vaid sportautosid lööva kiirenduse, käsu peale lehvima hakkavate tiibuste ja muu säärase pärast, arvab Äripäeva raadio toimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Täna Äripäeva raadio eetris olnud saates “Kuum tool” jagasid oma investeerimiskogemusi juba ammu ettevõtjana finantsvabaduse saavutanud investor Raivo Hein ning Äripäeva peadirektor, end hobiinvestoriks nimetav Igor Rõtov.
Innovatsioon, kiirus ja usaldus – need on märksõnad, mis määravad, kuidas suurkorporatsioonid ja idufirmad täna omavahelist koostööd sõnastavad. Koostöö, mis veel mõni aasta tagasi tundus pelgalt eksperimenteerimise või brändi värskendamise viisina, on muutunud tõsiseks konkurentsieeliseks. „Idufirmade ja suurettevõtete koostööst on saanud kaasaegses majanduses konkurentsieelis, mitte turunduslik eksperiment,“ kinnitab SEB Balti divisjoni strateegiajuht Andra Altoa.