Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: milline tulevik ootab Tallinkit?

    TallinkFoto: Andras Kralla

    Mulle kirjutas mures lugeja ning tundis huvi, mis saab Eesti laevafirmast Tallink, kui peaks valmima Helsingi ja Tallinna vaheline veealune tunnel.

    „Harin end vähehaaval, et ühel hetkel osa oma sääste pikemaks ajaks börsile paigutada,“ kirjutas lugeja Taavi. „Olen seni pidanud Tallinkit üheks atraktiivseimaks investeeringuks, kuid murekohana terendab kavandatav Helsingi ja Tallinna vaheline tunnel – kuigi labidat pole kätte võetud, siis kas otsustavate sammude astumine võib Tallinkit juba enne lindilõikamist mõjutada?“ küsis Taavi.
    Vara ennustada
    Tallink Grupi suuromanik Enn Pant on öelnud, et küsimuse üle, kas ja kuidas mõjutab tunneli võimalik rajamine Eesti ja Soome vahelist laevaliikust, pole mõtet spekuleerida, sest ehitist ei rajata kindlasti lähima 50 aasta jooksul.
    Laevafirma omanikuna usub Pant mõistagi, et projekt ei tasu end ära. „See on väga absurdne idee – Prantsusmaa ja Inglismaa vaheline tunnel on käinud kolm korda pankrotis ja seal elab mõlemal pool 60 miljonit elanikku, siin aga mõlemal pool 3 miljonit,“ kahtles ta tasuvuses. Varem on inseneribüroo Sweco koostanud uuringu, mis hindab tunneli maksumuseks 9-13 miljardit eurot ning rajatis tasuks end ära 35 aastaga. Seda ainult juhul, kui tunnelit kasutaks 11 miljonit reisijat aastas.
    Tallinki aktsia on sel aastal kasvanud.Foto: Äripäev
    Ekspertide hinnangul võidakse praegu küll oletada, et plaanitav tunnel avaldab vahemaa läbimise kiiruse poolest laevaliiklusele tugevat survet, kuid tegelikkuses see nii ilmselt olema ei saa. Seda eelkõige seetõttu, et allmaarong võib osutuda terroristidele atraktiivseks sihtmärgiks. „Pomm rongis lülitaks välja kõik rongid, mis sama raudteelõiku kasutavad ning seetõttu tuleb turvakontroll väga tihe – 30 minutiga Helsingisse jõudmisest kindlasti rääkida ei saa,“ ütles Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor Enno Reinsalu jaanuaris Õhtulehele.
    Tallink end heidutada ei lase
    Laevafirma reisijate ning veomahud on kvartalist kvartalisse suurenenud ning nende nimel nähakse vaeva ka tulevikus. Mulle kui investorile teeb heameelt, et Tallinna-Helsingi liinile tuuakse järgmisel aastal uus LNG laev Megastar, mis aitab uudsuse ning kiirusega kindlasti turuosa hoida, kui mitte võita, ning samal ajal ka veokulusid vähendada.
    Samuti suurendatakse vedude mahtu Riia-Stocholmi liinil, kuhu suunatakse lisaks seal praegu sõitvale Isabellale ka Tallinna-Stocholmi liinilt Romantika. Romantika asemele tuuakse aga Tallinki praeguse seisuga kõige uuem laev Baltic Queen, mida hakkab Tallinna-Helsingi liinil asendama Austraaliast prahilepingu lõppedes tagasi saabunud Silja Europa.
    Lisaks saab Tallink poole oma käibest pardamüügist ning täiendusena tavalisele veoteenusele keskendutakse ka meelelahutusele ning kruiisireisidele – viimast aga loodav tunnel reisijale ei paku ning konkurents selles vallas ei suurene.
    Investorina usun laevafirma senise tegevuse põhjal, et Tallinkil on ambitsiooni kasvada ka tulevikus. Samas annan endale aru, et optimistid loodavad tunnelit näha juba 5-10 aasta jooksul – seega jälgin sündmusi tähelepanelikult ning vajadusel jõuan ka riskid ümber hinnata.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.