Artikkel
  • Kuula

    Kuidas oma äriidee keerulisel ajal paremini ellu viia

    Kui keegi küsib minu käest nõu, et millist äriideed valida, siis mul on hästi maalähedane filosoofia – kõige lollikindlam on valida selline valdkond, mida inimesed vajasid eile, vajavad täna ja vajavad ka homme.

    Kristo Krumm
    Liiatigi nüüd, ülimalt keerulisel ajal, kus majandus on sisuliselt kokkuvarisemise serval, muutuvad igapäevaeluks vajalikud ja esmavajadusi rahuldavad tooted/teenused olulisemaks kui kunagi varem.
    Samas ei ela me enam kiviajal, kus esmavajadusteks olid täis kõht, mingisugune peavari ning esmane turvalisus. Me suhtleme, ostame kaupu ja tarbime teenuseid üleilmselt, vajame meelelahutust, meie ja riigi vahel toimub igapäevane suhtlus - seega toimib meie igapäevane elu kombinatsioonina esmatarbekaupadest ja teenustest koostöös kaasaegse tehnoloogiaga.
    Mis tahes ideega keegi täna välja tuleb, siis peamine, mida ikka ja alati tasub teada, on asjaolu, et su tööks võib olla ükskõik mis, kuid oluline on üles leida nõudlus. Valdav enamik äriideid ei paku tegelikult mitte midagi enneolematult uut. Mitte sellepärast, et inimesed oleksid kuidagi vaimuvaesed, vaid sellepärast, et kõik on lihtsalt juba olemas. Kuid ometi ostetakse ja müüakse ka kriiside ajal palju sellist, mida justkui vaja ei lähe.
    Seega on ettevõtja dilemma ees ja valikuid on hästi laias laastus kaks:
    • kas valida valdkond, milles nõudlus on alati olemas, ka keerulistel aegadel, ja inimesed vajavad sinu tooteid või teenuseid sõltumata ilmast, aastaajast ja majandusolukorrast;
    • või fokuseerida, minna oma klientide otsinguil hästi detailseks ja pakkuda igapäevavajadusest erinevad tooteid/teenuseid.
    Illustreerin teist võimalust ühe näitega: kuulsin kord ühest internetipoest, mille sihtrühmaks on jalafetišistid ehk inimesed, kelle eriline huvi on tegeleda jalgadega. Seal pakutakse sokke, jalahooldusvahendeid jms. Eestlasi, kel oleks huvi sellise spetsiifilise kodulehe vastu, oleks väga vähe. Kui paneme sinna juurde Põhjamaa ja Euroopa, saame juba märgatavalt rohkem tarbijaid, ja kui sinna juurde lisada terve maailm, ma arvan, et saame miljoneid tarbijaid.
    Usun, et keerulistel aegadel hakkavad ettevõtjad üha enam mõtlema selles suunas, kas ja kuidas minu tooted/teenused minu valdkonnas jätkuvalt pälvivad tarbijate huvi ning kuidas nad oleksid valmis seda ostma. Ja enamgi veel – kas ja kuidas ma pean oma ärimudelit muutma, et tagada ettevõtte jätkumine. Ilmselt kõigil see ei õnnestugi – kui ikka on riiklik keeld, siis lennukid ei lenda ja kinos ei käida. Kuid...lennukitega saab vedada kaupu, filme saab müüa voogedastusse või suunata raha eest mujale internetti. Teatrietendusi saab teatud tingimustel ka telekast vaadata. Restoranid saavad hakata toitu koju tarnima, spordiklubid hakkavad pakkuma treeningkavasid koduseks harjutamiseks, koolitajad kolivad veebi, kõiksugu kaupade müüjad niikuinii.
    Aastasadu tagasi, kui algas töösturevolutsioon, olid paljud käsitöölised ahastuses, sest masinad võtsid nende töö ära. Sarnane olukord oli siis, kui tulid autod ja kui tuli internet. Sellised murrangulised muutused on mõnikord loomuliku protsessi tulemus, mõnikord aga ootamatud.
    Ehk siis peaaegu et igale tootele ja teenusele on võimalik leida teistsugune ärimudel – kuidas jätkata selle pakkumist ja mil moel tarbijad jätkavad tarbimist. Kui raha ei ringle, siis ei ole ka tarbimist ning ettevõtjad saavad ja peavad siin üles näitama innovaatilisust. Võimalik, et elu muutubki teatud osas igavesti, kuid elu ega majandus ei saa seisma jääda. Seega, mistahes idee ei ole kunagi tingimata vale ja ei pea seda prügikasti viskama – kui leida sobilik turg ja viis, kuidas turunõudlust luua või rahuldada, on võimalik äri luua või tegevust jätkata ka nüüd, keerulisel ajal.

    Tulekul

    Koolitus: Kuidas kohandada oma äriidee praeguse turuolukorraga?

    Koolitab: Kristo Krumm

    Korraldab: Äripäeva Akadeemia

    Koolitusega saad tutvuda SIIN

  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.