Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EASi tühi töö ja vaimunärimine

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse ponnistused Eesti märgi otsimisel on omandamas anekdootlikke mõõtmeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Kuigi see tegevus ei leia mõistmist ei ettevõtjate, turundusgurude ega laia avalikkuse silmis, algatab sihtasutus aina uusi brändiotsingu etappe, põletades maksumaksja raha.
    Eesti brändingu vastne faas on uus tase EASi asendustegevuste reas, millele lõppu tulevat ei paista. Äripäev on EASi leidlikkust oma arvukate töötajate sissetuleku tagamisel juhtkirjades nahutanud üksjagu. Aga EAS on üks kirjeldamatult visa elukas: kui avalikul pahameelel peakski õnnestuma üks pea maha raiuda, kasvab kohe vähemasti kaks uut asemele. Enda olemasolu õigustuseks on sihtasutus aja jooksul leiutanud kärarikkaid reklaamikampaaniad ja laiendanud nõustamisteenuste pakkumist, haakides nõustamiseteenuse toetuste jagamise külge. Eesti märgi otsimine on aga vahest sihitu sahmerdamise kõige ilmekam näide.
    Milleks seda ikkagi vaja on? Küsimusel, milleks seda Eesti brändi üldse vaja on, ei ole Äripäeva meelest ühtegi mõistlikku vastust. Vaevalt leidub ettevõtjat, kes lähtuks uusi eksportturge otsides riigi brändingust. Oskab keegi kohemaid peast öelda, mis on Soome, Rootsi või Saksamaa bränd? Ka turist ei võrdle järgmist reisisihtkohta valides mitte eri riikide brände, vaevalt see kellelgi üleüldse pähegi tuleb. Kogu see Eesti märgi otsimine on üks tühi töö ja vaimunärimine.
    Kui leidub ettevõtjaid, kelle meelest Eesti märk on oluline ja aitab neid nende plaanide elluviimisel, siis võiksid nad seljad kokku panna ja selle väljatöötamise eest ise maksta. Valmidusest seda teha, tõsi, pole kuulda olnud mitte kõige vähematki. Maksumaksja raha kulutamine millegi peale, millest ta ise kasu ei saa, tuleb lõpetada. Või oskab keegi öelda, kui palju tõi Eestile reaalset, mõõdetavat kasu omaaegne kurikuulus Welcome to Estonia, mida ei naeruvääristatud kindlasti mitte vähem kui EASi praeguseid ponnistusi?
    Üht-teist on EAS aja jooksul siiski õppinud. Näiteks hollandlasest turundaja Peter Kentie, kes pakkus välja lihtsa, lööva ja iga vähegi ärksa inimese fantaasiat tööle paneva kampaania, on vähemasti kaudselt uue, teerajaja-kontseptsiooni loomisse kaasatud. Õigemini, parasjagu oodatakse, et ta annaks oma lahenduse tasuta EASi kasutusse, et vastne disainimeeskond saaks seda omatahtsi kasutada. Mis Kentie särtsakast esitusest EASi käe all järele võiks jääda, on esialgu vastuseta küsimus.
    Teise positiivse aspektina võib esile tuua, et meeskonda on seekord kaasatud hulk oma valdkonna tipptegijaid. Küsimus, milleks seda kõike ikkagi vaja on, on endiselt veenva vastuseta.
    Ja mis on EASi roll Eesti majanduse arengus?
    Laiemas plaanis võiks EAS mõelda, mis on selle organisatsiooni jalajälg Eesti majanduses ja üleüldse avalikus ruumis. Äripäeva peatoimetaja asetäitja Aivar Hundimägi on kirjutanud, et EAS on Eesti äriliidrid ära rikkunud toetustega, mis toimetuse meelest on saatanast niigi.
    Toetuste jagamise pooltargumendina on alati ette toodud, et kui juba Euroopa Liit meile raha on eraldanud, oleks rumalus see kasutamata jätta. Eesti õhuvägi aga teatas näiteks hiljuti, et ei soovi USA poolt kingitusena pakutud transpordilennukeid – pole küllalt ökonoomsed.
    Lõppude lõpuks on EASi jagatav Euroopa maksumaksja raha samuti meie endi raha nagu Eestigi maksumaksja oma. Pole tarvis seda põletada lihtsalt selle pärast, et on võimalik kasutada.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.