Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigi ja Leedo sõja kaotaja oled sina

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Riigi ja suurettevõtja Vjatšeslav Leedo aastatepikkusel vägikaikaveol kaotaja on maksumaksja ja saartele sõitja, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Riigi käpardlikkus parvlaevaliikluse korraldamisel tekitab kiusatuse väita: andke see asi ometi Leedo kätte. Tema ajal kõik toimis, no milleks tõmmelda, las ometi ettevõtja toimetab! Siiski pole kogu see lugu nii ühemõõtmeline.
    Riigi ja suurettevõtja Vjatšeslav Leedo aastatepikkusel vägikaikaveol on selge kaotaja: see on maksumaksja ja saartele sõitja. Tema maksab kinni Regula ostmise Leedolt tagavaralaevaks – et riik suudaks igal juhul täita parvlaevaliikluse tagamise kohustust. 45 aasta vanuse aluse eest, mille Leedo maksis 20 aastat tagasi 2 miljonit eurot, tasus riigiettevõtte Tallinna Sadam tütarfirma TS Laevad 4–6,5 miljonit eurot (Leedo nõudel ei tohi ettevõte täpset hinda avaldada).
    Maksumaksja taskust on võetud need dotatsioonid, mida Leedo ettevõte on pikkade aastate jooksul läbipaistmatuid skeeme kasutades riigilt parvlaevaliikluse korraldamiseks saanud. Maksumaksja rahakoti nimel on küll käinud kogu see võitlus Leedost lahtisaamiseks, mida alustas reformierakondlasest majandusminister Meelis Atonen, kes astus lüüasaanuna tagasi. IRLi majandusministri Juhan Partsi ja sotsiaaldemokraat Urve Palo ajal riik mingi toimiva pikaajalise lahenduseni ei jõudnud. 
    See annab nüüd Leedole võimaluse väita, et tema lahendab praegu koos reformierakondlasest majandusministri Kristen Michaliga Partsu ja Palo põhjustatud probleeme. 60 miljoni euro kokkuhoid kümne aastaga, mida Palo Leedo pakkumist tagasi lükates lubas, tuleks tõepoolest praeguse seisuga üle rehkendada.
    Neli sidrunit jääb kummitama
    Praegu varjamatu kahjurõõmuga poliitikuid mõnitav Leedo sai oma kunagised soodsad lepingud riigiga eeldatavasti tänu lähedastele suhetele parteide ja poliitilise eliidiga, mida ta asus avalikult altkäemaksuvõtmise süüdistustega pommitama alles siis, kui suur tükk käest libisema kippus.Leedo kohtus vande all antud tunnistus, et temalt küsis nelja miljoni euro suurust altkäemaksu Tallinna Sadama praegu kriminaal­uurimise all olev endine juhatuse liige Allan Kiil, lisab vägagi kõneka pusletüki Tallinna Sadama korruptsioonisaagasse, millega Reformierakond on riigiettevõtte pikaajalise juhtimisdominandina niigi tähelepanuväärselt lähedalt seotud. Kriminaalasja Leedo ütluste põhjal ei algatatud, küll aga kutsus kaitsepolitsei Leedo ülekuulamisele.
    Kaks tõbe vaevab Eestit
    Tallinna Sadama korruptsioonisaaga läbipõimumine praamiliikluse korraldamise hädadega viitab kahele Eestit pikka aega valusalt vaevanud probleemile, mille kiireloomulisi lahendusi poliitilise tahte akuutse puuduse tõttu silmapiiril ei terenda.
    Üks on erakondade lõputu rahavajadus, mille varjatud rahuldamise dekriminaliseeris riigikogu juba 2010. aastal, kaks aastat enne Reformierakonna musta raha skandaali puhkemist. Selle üks peategelane Kristen Michal korrastab praegu majandusministrina riigiettevõtete juhtimist.Teine on riigi saamatus oma ettevõtete juhtimisel. Estonian Airi loomise järel sünnitatud, täna Nordica nime all lendav riiklik lennukompanii on üks selle hoiatavamaid maksumaksja raha põletamise näiteid.
    Ehkki soov parvlaevaliiklust korrastada on lähtunud dotatsiooni läbipaistmatu kasutamise skeemi läbiraiumise soovist, kipub riigi kui omaniku kirjeldamatu käpardlikkus ühelt ja parteide rahavajadus teiselt poolt kogu ettevõtmist rumalal moel nullima.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.