Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida arvestada vahendusportaalist lennupiletit ostes?

    Lennupiletit otsides võib vahendusportaali kaudu sattuda väga soodsatele leidudele. Millised nüansid aga peaksid piletivahendusportaalide puhul ettevaatlikuks muutma?

    Näiteks pakub enamus piletivahendusportaale teenuseid mitmes keeles, sealhulgas ka eesti keeles – nii ei ole tarbijale esmapilgul alati selge, millise riigi ettevõtjale piletivahendusportaal kuulub ning et tegemist on piiriülese ostuga.
    Kas tehingu kohta on piisavalt teavet?
    Eelkõige tasukski piletivahendusportaali kasutamisel välja selgitada, kes vastutab tarbija ees probleemide korral – vahendaja või lennuvedaja? Paljud müügiportaalid suunavad tarbija sobiva lennu väljavalimise järel otse lennuvedaja kodulehele, tarbija teeb broneeringu ning seejärel makse otse lennufirmale. Kui aga lennupiletite eest tasumine toimub piletivahenduskeskkonnas, tasub enne broneeringu kinnitamist täpsustada, kes vastutab tarbija ees ilmnevate probleemide korral. 
    Näiteks on portaale, kus tarbijale edastatav teave kaupleja vastutuse kohta on ebapiisav seetõttu, et teenusetingimused tehakse ostjale kättesaadavaks alles ostuprotsessi viimases etapis, kus lend on juba valitud ja reisija isikuandmed edastatud. Tingimusi läbi lugemata ei soovita tarbijakaitseamet tehingut sõlmida, sest tingimused võivad sisaldada tarbijapoolset vastutust olukordades, mida tal on raske ette aimata.
    Rahvusvaheliste piletivahendusportaalide puhul on suhtlemine komplitseeritud sageli ka seetõttu, et tarbija ei märka enne ostu sooritamist, et tegemist on välismaise kauplejaga või ei avalda portaalid enda kohta kuigi palju teavet. Näiteks avaldab osa portaale telefoninumbri, kuid ei võimalda suhelda e-posti vahendusel, mistõttu ei jää tarbijale ka jälge ettevõtjalt saadud selgitustest ja lubadustest.
    Kuidas probleeme lahendatakse?
    Piletivahendusportaalid on sageli kujundanud kindlad reeglid kaebuste lahendamiseks. On juhuseid, kus lisatasu maksmata ei saagi probleemi lahendada. Näiteks pakub üks levinud piletivahendusportaal „ostujärgset abi“ hinnaga mõnikümmend eurot, mille eest võimaldatakse lepingujärgset teenindust.
    Olenevalt olukorrast võib tarbijal suhtlemisvajadus tekkida näiteks seoses lennu tühistamisega või kui piletibroneeringu eest võeti tarbija arvelt küll raha, kuid hiljem laekus teade, et broneering ei õnnestunud jms. Oluline on täpsustada, millist teenust lisatasu eest pakutakse, nii on näiteks tarbijale jäänud ekslik mulje, et nõutud summa tasumisel pakutakse probleemile lahendust. Tegelikkuses võib makstud summa eest osutatav teenus sisaldada vaid nii-öelda spetsialisti abi ehk tarbija nimel lennufirmaga suhtlemist, mida saaks suurema vaevata teha ka reisija ise, ja tasuta.
    Samuti ei tasu unustada, et kaebuse esitamine on tarbija seaduslik õigus, mitte lisatasu eest ostetav eriteenus.
    Kui portaalid pakuvad garantiisid, näiteks piletihinna tagastamise garantii vms, tasuks enne valiku tegemist uurida, mis tingimustel lisakaitse kehtib. Näiteks kui vahendusportaal pakub teatud lisatasu eest piletihinna tagastamise garantiid olukorras, kus tarbija soovib ostetud piletist loobuda või selle kuupäevi muuta, tasuks üle täpsustada, kas lennuvedaja pilettingimused ikka võimaldavad selliseid toiminguid. Enamasti odavlennufirmad seda ei võimalda - ka vahendusportaalile makstud lisatasu eest mitte.
    Tasub uurida teiste tarbijate kogemusi
    Kui turule tuleb uus portaal, kelle avamispakkumised tunduvad väga soodsad või muul moel ahvatlevad, tasuks enne tehingu sõlmimist uurida veidi ettevõtja tausta. Selleks sobivad või interneti otsingumootorid.
    Tasub meeles pidada, et mõnes teises liikmesriigis registreeritud ettevõtjale kuuluvate piletivahendusportaalidega tekkinud vaidluste korral saab tarbija samuti abi oma kodusest tarbijakaitseametist. Ameti koosseisu on loodud EL tarbija nõustamiskeskus, mis lahendab tarbijate piiriüleste tehingutega seotud kaebusi. Rohkem teavet www.ecc.ee.
    Autor: Kristina Tammaru, tarbijakaitseameti EL tarbija nõustamiskeskuse juhataja
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.