6 näpunäidet negatiivsete mõtete vältimiseks

Negatiivseid mõtteid aitab vältida nende teadvustamine.  Foto: Shutterstock
Signe Rummo • 22. august 2017
Jaga lugu:

Tihti peame mõtlemist suuremalt jaolt automaatseks ja kontrollimatuks, ent tegelikult on paljud meie mõttemustrid harjumuslikud. Meil on oma mõtete üle palju suurem kontroll, kui arvame.

Negatiivseid mõtteid ei saa lihtsalt välja lülitada, samuti ei ole abi sellest, kui proovime neid tagasi lükata. Kuid kindlate võtetega saab mõtteid palju mõjutada ning parandada sellega tohutul määral oma elukvaliteeti ja rahulolu.

Ehkki mõtted on meist lahutamatud, saame olukorda tahtlikult sekkuda ja mõtteid suunata. Oma mõistust valitsedes avame ukse loovusele, inspiratsioonile ja võimetele, mis on seni taltsutamatute mõtete taga varjul olnud.

Autorid: S. J. Scott, Barrie Davenport

Ilmumisaeg: 21.08.2017

Kirjastus: Äripäev AS

Lehekülgi: 160

Tutvu raamatuga siin.

Äripäeva raamatuklubis värskelt ilmunud raamatus „Mõtted korda“ annavad autorid Steve J. Scott ja Barrie Davenport paljude muude nõuannete kõrval juhtnööre ka selleks, kuidas negatiivseid mõtteid vältida.

1. Olge jälgija.

Teadvustage oma mõtted. Lahutage oma mina mõtetest ning jälgige, mis teie mõistuses toimub. Nõks on siin erapooletus jälgimises, mida tehes te ei mõista ühegi konkreetse mõtte üle kohut. Olge endast lihtsalt teadlik nagu oma mõtete kõrvalseisev tunnistaja. Kui jälgite oma mõtteid ega kinnitu nende külge, siis võtate võimu mõtetelt ja tunnetelt, mida need tagant õhutavad.

2. Andke mõttele nimi.

Teine võimalus end oma mõtetest lahutada on mõistusega tunnistada, et need pole midagi enamat kui mõtted – ja mitte teie reaalsus. Näiteks, kui te mõtlete: „Ma ei saa eales seda kõike tehtud“, sõnastage see mõistusega ümber lauseks „Mul on mõte, et ma ei saa eales seda kõike tehtud“. See võimendab fakti, et te ei ole oma mõtetega üks.

3. Öelge lihtsalt ei.

Kui leiate end mõttelisest nõiaringist või muretsemast, siis öelge lihtsalt kõva häälega: „Seis!“ (väljaütlemine võimendab katkestust) ning seejärel kujutlege, et lööte oma uitavate mõtete nina ees raske raudukse kinni.

4. Proovige kummipaelatrikki.

Kandke randme ümber kummipaela. Iga kord, kui seda näete, peatuge ja märgake oma mõtteid. Kui olete negatiivse mõtlemise küüsis, pange kummipael teise käe ümber või lööge sellega randmel õrnalt plaksu. See füüsiline tegu katkestab negatiivsete mõtete voo.

5. Tundke oma päästikuid.

Tihti käivitab ülemõtlemise ja negatiivsuse mõni isik, olukord või füüsiline seisund. Pöörake tähelepanu tavapärastele muredele ja ärevusele, mida te tihti haudute. Kas on mõni asi, mis need teie mõtetes käima tõmbab? Kui on, siis pange need päästikud kirja, et oleksite teadlik, kui need reaktsiooni vallandavad. See teadlikkus aitab teil ennetada negatiivsete mõtete lõksu langemist.

6. Segage endale vahele.

Purustage nõiaring mõne segaja abil. Tehke midagi sellist, mis köidab teie meeli, nii et negatiivsetele mõtetele ei jää enam ruumi. Sukelduge mõnesse projekti, mis nõuab keskendumist ja mõttejõudu. Kui seisate autoga ummikus või ootate järjekorras, võtke mõttes korrutustabel läbi või püüdke mõnd luuletust meelde tuletada.

Raamatu "Mõtted korda" eesmärk on õpetada selliseid harjumusi, tegutsemist ja meelelaadi, mis aitavad vaimsest prügist lahti saada, nii et see ei takista elamast tähendusrikast elu.Praktiliste meetodite abil on võimalik mõtted endale allutada ning teha mõistuses rohkem ruumi sisemisele rahule ja õnnele. Te hakkate tegema selget vahet, mis on teie elus kõige tähtsam, mis ei teeni enam teie eesmärke ja kuidas te tahate päevast päeva elada.

Raamat on tulvil harjutusi, mis avaldavad meelelaadile kohe positiivset mõju. See ei anna lihtsalt üldsõnalisi soovitusi, vaid pakub praktilisi teaduspõhiseid tegevusjuhiseid.

Raamatust saab teada:

mis on vaimse korralageduse neli peamist põhjust

kuidas kõik oma negatiivsed mõtted ümber raamistada

kuidas lasta lahti minevikust ja halbadest suhetest

kuidas saada lahti ärevust põhjustavatest segajatest ja asjade edasilükkamisest

kuidas ühendada oma eesmärgid kirgedega

Allikas: Äripäeva raamatuklubi

 

Jaga lugu:
Hetkel kuum