Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hübriidauto, see on hea… aga milline?

    Saastekvootide tehing   Mitsubishiga oli valitsusele       vahva mainekujunduskampaania. Kasutegur riigi ja rahva hüvanguks on tänaseni küsimärgi all.

    Kellele, milleks? Nüüd näib olukord vägisi olevat taas üsna sarnane: „Ostaks seekord õige hübriidid?“ „Hea mõte! Aga millised?“ „Noh, ma tean näiteks Toyota Priust, teda on Hollywoodi filmides hästi palju kiidetud. Hondal on vist ka midagi…“
    Vägisi tundub, et taas rehkendatakse meil sadades ühikutes, miljonites eurodes, teadmata, mida üldse osta tahame? Hübriid, järelikult roheline! Sobib saastekvootide vastu vahetada küll! Aga millistest hübriididest me ikkagi räägime?
    Toyota ja Honda hübriidtehnoloogiad on kontseptuaalselt täiesti erinevad ja ka tegeliku kütusekulu numbrid sellest tulenevalt üsna teised. Prantsuse PSA toob just sel aastal turule oma diisel-hübriidi. Veelgi säästlikuma. Või kaaluks hoopis tehingut General Motorsiga? Opel Ampera ja Chevrolet Volt on autodepaar, mis oleks veelgi konkreetsemaks säästualternatiiviks.
    Või räägime ikkagi tollestsamast Toyota Priusest. Aga millisest Priusest? Priuseid on samuti kahte tüüpi: n-ö tavaline nikkel-metalli-hübriidakudega versioon ja laetav ehk pikendatud läbisõiduga liitium-ioonakudega Plug-In versioon. Neil kahel on väga suur vahe. Kui esimene variant suudab elektri jõul sõita heal juhul kuni paar, siis teine jaksab seda teha paarkümmend kilomeetrit.
    Paljud linnas tööl käivad ametnikud saaksid selle 20 kilomeetriga hakkama nädalaid, ilma et peaks bensiinimootorit käima panemagi. Eriti, kui töö juures parklas on võimalus juhe seina pista. Pealegi, kui me juba niikuinii ehitame välja kiirlaadimisvõrgustiku, siis on laetava Priuse omanikul samuti võimalik iga kell samast pistikust oma auto mõnekümne minutiga täis laadida. 
    Ehk kui me räägime saastekvootidest ja rohelisest mõtteviisist, siis rääkigem asjadest nii, nagu nad tegelikult on. Ehk tegelikkuses saame praegu rääkida sellest vaid tollesama laetava Toyota Priuse ja Opel Ampera/Chevrolet Volt kontekstis. 600 n-ö tavalise hübriidi ostmine oleks samasugune meediumull, nagu rohked stseenid Hollywoodi filmides, kus Priusest on kujundatud tõelise ökoime imago. Paraku on tema tavaversiooni CO2 pääst peaaegu sama suur kui mis tahes uuel väiksema töömahuga tavamootoril ja tema peamine kasutegur Europargi Tallinna parklates tasuta parkimine. Kuniks sedagi.
    Toyota Prius oleks iseenesest väga hea valik. See on auto, mis juba teist aastat järjest on saavutanud Saksa TÜV riketetabelis kuni kolmeaastaste autode seas esikoha. Tegemist on hea varustuse, mugava ja väga töökindla autoga.  Märksa rohkem autoga, kui seda on Mitsubishi i-MiEV. Aga kui juba Prius, siis võiks rääkida ikka laetavast versioonist. Pärast selliste ostmist ei peaks vähemalt miljonite eurote eest rajatav kiirlaadimisvõrgustik päris kasutuna seisma jääma ning saaks ka rahvale otse ja häbenemata silma vaadata ning öelda: tegemist on kingitusega meie keskkonnale, mitte järjekordse arusaamatu tehinguga ühe konkreetse suurkorporatsiooniga.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.