• OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • OMX Baltic−0,08%262,54
  • OMX Riga−0,96%870,18
  • OMX Tallinn−0,11%1 698,74
  • OMX Vilnius−0,15%996,4
  • S&P 5000,54%5 626,02
  • DOW 300,72%41 393,78
  • Nasdaq 0,65%17 683,98
  • FTSE 1000,39%8 273,09
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,45
  • 04.02.12, 11:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hübriidauto, see on hea… aga milline?

Saastekvootide tehing   Mitsubishiga oli valitsusele       vahva mainekujunduskampaania. Kasutegur riigi ja rahva hüvanguks on tänaseni küsimärgi all.
Kellele, milleks? Nüüd näib olukord vägisi olevat taas üsna sarnane: „Ostaks seekord õige hübriidid?“ „Hea mõte! Aga millised?“ „Noh, ma tean näiteks Toyota Priust, teda on Hollywoodi filmides hästi palju kiidetud. Hondal on vist ka midagi…“
Vägisi tundub, et taas rehkendatakse meil sadades ühikutes, miljonites eurodes, teadmata, mida üldse osta tahame? Hübriid, järelikult roheline! Sobib saastekvootide vastu vahetada küll! Aga millistest hübriididest me ikkagi räägime?
Toyota ja Honda hübriidtehnoloogiad on kontseptuaalselt täiesti erinevad ja ka tegeliku kütusekulu numbrid sellest tulenevalt üsna teised. Prantsuse PSA toob just sel aastal turule oma diisel-hübriidi. Veelgi säästlikuma. Või kaaluks hoopis tehingut General Motorsiga? Opel Ampera ja Chevrolet Volt on autodepaar, mis oleks veelgi konkreetsemaks säästualternatiiviks.
Või räägime ikkagi tollestsamast Toyota Priusest. Aga millisest Priusest? Priuseid on samuti kahte tüüpi: n-ö tavaline nikkel-metalli-hübriidakudega versioon ja laetav ehk pikendatud läbisõiduga liitium-ioonakudega Plug-In versioon. Neil kahel on väga suur vahe. Kui esimene variant suudab elektri jõul sõita heal juhul kuni paar, siis teine jaksab seda teha paarkümmend kilomeetrit.
Paljud linnas tööl käivad ametnikud saaksid selle 20 kilomeetriga hakkama nädalaid, ilma et peaks bensiinimootorit käima panemagi. Eriti, kui töö juures parklas on võimalus juhe seina pista. Pealegi, kui me juba niikuinii ehitame välja kiirlaadimisvõrgustiku, siis on laetava Priuse omanikul samuti võimalik iga kell samast pistikust oma auto mõnekümne minutiga täis laadida. 
Ehk kui me räägime saastekvootidest ja rohelisest mõtteviisist, siis rääkigem asjadest nii, nagu nad tegelikult on. Ehk tegelikkuses saame praegu rääkida sellest vaid tollesama laetava Toyota Priuse ja Opel Ampera/Chevrolet Volt kontekstis. 600 n-ö tavalise hübriidi ostmine oleks samasugune meediumull, nagu rohked stseenid Hollywoodi filmides, kus Priusest on kujundatud tõelise ökoime imago. Paraku on tema tavaversiooni CO2 pääst peaaegu sama suur kui mis tahes uuel väiksema töömahuga tavamootoril ja tema peamine kasutegur Europargi Tallinna parklates tasuta parkimine. Kuniks sedagi.
Toyota Prius oleks iseenesest väga hea valik. See on auto, mis juba teist aastat järjest on saavutanud Saksa TÜV riketetabelis kuni kolmeaastaste autode seas esikoha. Tegemist on hea varustuse, mugava ja väga töökindla autoga.  Märksa rohkem autoga, kui seda on Mitsubishi i-MiEV. Aga kui juba Prius, siis võiks rääkida ikka laetavast versioonist. Pärast selliste ostmist ei peaks vähemalt miljonite eurote eest rajatav kiirlaadimisvõrgustik päris kasutuna seisma jääma ning saaks ka rahvale otse ja häbenemata silma vaadata ning öelda: tegemist on kingitusega meie keskkonnale, mitte järjekordse arusaamatu tehinguga ühe konkreetse suurkorporatsiooniga.

Seotud lood

Uudised
  • 13.09.12, 08:25
General Motors saab igalt müüdud hübriidautolt 31 000 eurot kahjumit
USA meedia teatel toodab iga mahamüüdud hübriidauto Chevrolet Volt General Motorsile enam kui 31 000 euro kahjumit.
Uudised
  • 31.01.12, 05:44
Kvoodimüüjad võtsid sihikule hübriidautod
Eesti soovib sõlmida Jaapani suurkorporatsiooniga saastekvoodi müügitehingu, mis võimaldaks anda meie riigiametnike kasutusse üle poolesaja hübriidauto.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele