• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,09%8 815,1
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,09%8 815,1
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • 21.07.12, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ohoo, täna on soodukas!

Tavapäraselt eeldame, et hind, millega kaup väljas on, on ka ostutehingu aluseks. Üldjuhul see ka nii on. Kui aga ilmneb hindade erinevus kassas ja saalis, on erinevates ELi riikides rakendatav erinev lähenemine, kirjutab tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste reedeses Äripäevas.
Nii on liikmesriike, kus on seaduses otse kirjas, et kaupleja eksponeeritud  hind on tema jaoks siduv  ja ostjal on alati õigus nõuda saalis valiku tegemisel kauba juures eksponeeritud hinnaga müüki, olgugi et kassasüsteemis on teine hind. On ka liikmesriike, kus selline otsene säte seaduses puudub või kehtib lähenemine, mille kohaselt reklaamis või hinnasildil avaldatud hinda ei loeta kauplejale siduvaks, jättes sealjuures hinnaerinevuse ilmnemisel ostjale võimaluse tehingust loobuda.
Eestis kehtib samuti lähenemine, mille kohaselt reklaamis või hinnasildil avaldatud hind ei  ole kauplejale siduv, kuid ka meie võiksime eeldada, et hea  tava on see, kui kaupleja oma eksimuse korral võimaldab tarbijal osta soodsama hinnaga. 
Jätkugu meil järjekindlust oma õiguse eest seista ja lubatut nõuda. Lõppude lõpuks sõltub just meie – ostjate valikust – see, milline mudel turul prevaleerima hakkab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mis toimub hindade avaldamisega Eestis, probleemidest ja proovikividest loe reedesest Äripäevast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele