Äripäeva raadiosaates "Globaalne pilk" kõnelesime isejuhtivatest autodest ning sellest, mis võimalusi need pakuvad, aga ka sellest, missugused suuremad ja väiksemad takistused ootavad veel ületamist.

- Google'i Waymo isesõitev auto.
- Foto: Reuters/Scanpix
Saate esimeses osas rääkisime isejuhtivate autode olemusest ja probleemidest, puudutasime nii moraalseid kui ka eetilisi dilemmasid. Kelle päästaks isejuhtiv auto, kui peaks juhtuma õnnetus? Kas kallim on autos olevate inimeste elu või kaasliiklejate oma? Kui isejuhtiv auto satub õnnetusse, siis kas tõesti võtavad õnnetuse eest vastutuse autotootjad? Mängisime läbi ka mõne liiklusstsenaariumi ning püüdsime mõelda, kuidas võiks isejuhtiv auto käituda.
Saate teises osas rääkisime aga juba taristuteemadel ning mõtisklesime, kas ja missugust teedevõrgustikku on tarvis, et isejuhtiv auto saaks muretult vurada. Saates oli külas TalTechi tootearenduse ja robootika programmijuht Raivo Sell.
Saadet juhtis Äripäeva ajakirjanik Pille Ivask.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!