Kümme aastat tagasi, 8. märtsil 2006. aastal ühemehefirmana alustanud Kaardiekspert OÜ on tänaseks kasvanud oma valdkonnas koduturu suurimaks tegijaks, eksportides kümnesse riiki ning väljastades aastas üle kahe miljoni plastkaardi ehk rohkem, kui Eestis on elanikke.
- Kaardieksperdi asutaja ja juhataja Alar Tammela ning turundusdirektor Priit Kivestu ei muretse, et plastkaardid võiksid muutuda ajalooks, sest eelkõige on need ettevõtete identiteedihoidjad.
Kui näeme trükimaailmas midagi põnevat, vaagime ikka, et kas meil oleks mõttekas ka ise sellega tegelema hakata.
Ettevõtte looja ja juhataja Alar Tammela on plastkaartide valmistamise ja kaardiprinterite müügi valdkonnas töötanud juba 17 aastat. Tema sõnul on aastate jooksul muutunud tarbijate harjumused ning trendid plastist kaartide turul tugevalt: kui alguses olid põhilisteks müügiartikliteks tavalised kliendi- ja identifitseerimiskaardid, mida näidati ette ostu sooritamisel või hoonetesse ja ruumidesse pääsemisel, siis täna on areng aina tehnoloogilisemate uuenduste suunas.
„Oleme kaubandusettevõtete juurest jõudnud elektrooniliste ühistranspordikaartide ja kooli õpilaspiletite, plastist klubi- ja parkimiskaartide, töötõendite, läbipääsukaartide, kinkekaartide ja garantiitalongideni,“ loetleb ta, lisades, et põhirõhk on täna kiibiga kaartidel ning mitme andmekandja liitmisel. Näiteks ühendatakse töötõendid tööajaarvestuse lahenduse või GPSiga ning õpilaskaardid toimivad nii sööklas, raamatukogus kui ka ühissõidukis. Populaarsus tõuseb ka ajutiste läbipääsukaartide turul nagu ehitusobjektidel kasutatavad töötajate identifitseerimiskaardid.
Plastkaardid võivad olla magnetribaga, kontaktkiibiga ja kontaktivaba RFID-kiibiga. Kaartide personaliseerimiseks pakub Kaardiekspert termotrükki, millega saab kaardile trükkida näiteks vöötkoodi, numeratsiooni ja nime ning reljeefkirja ehk “embossingut”.Kaardieksperdi väljastatud elektroonilistest kaartidest on viimase aja suuremateks projektideks erinevad ühistranspordikaardid nii Eestisse kui ka Skandinaaviasse. Ettevõte pakub koos partneritega täislahendust ehk tehnoloogiat, seadmeid ja printereid koos kaartidega. Üks viimase aja trende on näiteks kaubandusettevõtete puhul endale oma kaardiprinter soetada, et saaks pakkuda klientidele kliendikaartide kätteandmisel personaalsemat, kiiremat ja mugavat teenust. Tehnoloogiale omaselt on sellised printerid täna ka kättesaadavamad ning soodsamad kui kunagi varem.
Personaalsed kliendikaardid aitavad hoida ettevõtte identiteeti.
Ettevõtte turundusdirektori Priit Kivestu sõnul pole tänapäeval enam oluline kaardi kuju ega suurus. Kaardiekspert valmistab nii ISO 7810 standardile vastava suurusega ehk pangakaardi mõõdus kaarte kui ka erikujulisi plastkaarte.
„Vahel küsitakse meilt, et kas me ei pelga, et kliendikaartide võimalused koonduvad aegamisi kokku ühele ID-kaardile, mis tähendaks plastkaartide kadumist. Meie seda ei karda, sest kliendikaart on siiski ettevõtte identiteedihoidja,“ selgitab Kivestu, tuues näite: „Kui kõigi Eesti tanklate kliendiprogrammid oleksid koondunud ühele kaardile, tangiks klient seal, kus tal on mugav. Ettevõttele ei ole see aga kasulik, sest ta võib kaotada kliendid ning oma visuaalse identideedi.“
Et seda ei juhtuks, pakub Kaardiekspert uusi ideid, viimaseid tehnoloogiaid ning põnevaid disainilisi lahendusi, mis püüavad kõigi inimeste pilku ning aitavad ettevõtetel paremini funktsioneerida ning tõhusamat turundust teha.
Uus valdkond: personaalse trükiga pakketeibid.
Tulevikku vaadates panustab Kaardiekspert ka oma tegevusalade laiendamisele. „Oleme oma ettevõtte saanud kenasti stabiilses tõusvas tempos tööle ning meil on aega vaadata ringi,“ ütleb Tammela. „Kui näeme trükimaailmas midagi põnevat, vaagime ikka, et kas meil oleks mõttekas ka ise sellega tegelema hakata.“
Viimaseks selliseks leiuks on reklaamkirjade ja ettevõtte logodega personaalsed pakketeibid, mis aitavad ettevõtetel oluliselt hoida kokku reklaamile kuluvaid rahalisi vahendeid. „Enamik ettevõtteid, eriti postimüügiga tegelevad firmad, peavad oma tooteid pakkima. Teame omast käest, et reklaamkirjadega pakendid ei ole soodsad ning nende hoiustamiseks on tarvis väga palju vaba pinda. Täna pakume uut ja oluliselt taskukohalisemat lahendust: ettevõtte logoga teibid,“ selgitab ta.
Teipe saab tellida valget, pruuni või läbipaistvat tooni ja erinevaid laiuseid nagu 25 mm, 38 mm, 48 mm, 50 mm ja 75 mm. Kui pakendi kinnitamiseks kasutatud teip on markeeritud ettevõtte logoga, jätab see firmast korrektse mulje ning paistab hariliku pruuni või valge kasti pealt hästi silma.
„Meie eesmärk on areneda koos oma klientidega ning pakkuda neile terviklikke lahendusi vastavalt nende soovidele ja võimalustele. Täname kõiki koostööpartnereid ja kliente ning oleme kindlad, et järgmine aastakümme tuleb tänu neile sama huvitav ja motiveeriv,“ ütlevad Priit Kivestu ja Alar Tammela.Alates märtsi keskpaigast ootab Kaardiekspert oma seniseid ja uusi partnereid ning kliente külla uuele aadressile Töökoja tänav 1.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Katrin Kaasik-Lakskliendisuhete juhtOlympic Casino Eesti AS
Kaardiekspert on meie hea partner juba aastaid ning oleme nende teenusega väga rahul. Sealt tellime kõik Olympic Casino kliendikaardid, mida nad valmistavad meile kaheksa riigi kasiinode jaoks. Ja kui meile lisandub uus sihtriik, katavad nad loomulikult ka selle.2015. aastal toimus meil kliendikaartide kujunduse muutus ning Kaardieksperdi tööks oli otsast lõpuni töötada välja magnetribakaardi süsteem, viia see vastavusse kõigi riikide nõuetega, disainida meiega koostöös kaardi kujundus ning need personaliseerida ja trükkida. Meie jaoks on oluline nii tehnoloogiline kui ka disaini kvaliteet – ootasime oma partnerilt töötavat täislahendust kuni selleni, et meie logo värvid oleksid täpselt õiget tooni ning just sellise lahenduse me ka saime.Saame igal hetkel oma küsimustega nende poole pöörduda ja Kaardiekspert lahendab need kiirelt. Oma kogemustele tuginedes julgen soovitada nende teenust ka teistele.
Seotud lood
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.