Artikkel
48aastane Jan Kalmar viibib suure osa aastast välismaal. Muu hulgas selleks, et seigelda tema enda nime kandvate väga eksklusiivsete autodega maailma eri servades. Puhkus on tema jaoks aga hoopis kodus olemine. “Kui saaksin valida, siis ma ei peaks reisima. Aga ma läheksin hulluks, kui ma ei reisiks,” ütleb Kalmar.Foto: Kalmar Automotive

Porschede paremaks ehitaja: see on f*****g raske töö, mida ma ei vahetaks millegi vastu

Ikoonilised Porsche 911-d sõidavad Taani autoentusiasti Jan Kalmari Eestis asuvast värkstoast välja palju vägevamate ja kallimatena kui nad sisse veeredes olid. Tegelikult pole siis enam tegu mitte Porschede, vaid Kalmari-nimeliste sõidukitega. Siitmaalt aga alles läheb põnevaks.

Jan Kalmar kuuleb teistelt alalõpmata, kui vinge elu tal on. Tema töökojas valmivad tipptasemel paremaks ehitatud klassikalised Porsche 911-d. Suure osa päevadest veedab ta välismaal – muu hulgas selleks, et seigelda koos (väga) jõukate klientidega nendelsamadel autodel maailma eri paigus. Kihutada arktilises Põhja-Soomes lumeradadel, ületada ekstreemseid teid pidi Alpi mägesid, sõita enam kui kuu aja pikkuse reisi käigus Lõuna-Ameerika pikkupidi läbi …
Kalmar ise näeb seda muidugi mõnevõrra teisiti.
“Esiteks: see on f*****g raske töö. Teiseks: see ei too sisse. Ja kolmandaks: ma ei vahetaks seda millegi vastu,” ütleb ta Nooblile antud intervjuus.

See lugu ilmus 3. novembril Äripäeva ajakirjas Noobel.

Endine võidusõitja – mitmekordne Taani meister! – ja Le Mansi võidusõidusarja võistkonna peremees, kes on töötanud mitme suure autotootja heaks. Rohkem kui 110 riigis käinud inimene, kelle esimene sooloreis viis ta kõigest 14aastasena Austraaliasse. Terve pinu pikamaasõidu rekordite omanik. Tema äripartner on kaasmaalasest rahvuskangelane, maailma kuulsaimaks võidusõiduks peetava Le Mansi 24 tunni sõidu rekordilised üheksa korda võitnud Tom Kristensen.
Lühidalt: 48aastane Kalmar pole persoonina põrmugi vähem huvitav kui tema nime kandvad neljarattalised.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.