Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
CD-ROMiga notebook'ist ehk hoopis interaktiivsest müügimehest
Seekordne pakkumine käib CD-lugejaga notebook-arvutite kohta ja kommenteerija rõõmuks on pakutavate hindade alumine ja ülemine ots umbes-täpselt kolm korda erinevad. Selline erinevus on muidugi mingil määral seotud ka ajalehe esitatud hinnaküsimusega, kus soovitigi lihtsalt CD-lugejaga sülearvutit, täpsustamata, milleks seda kasutada soovitakse. Ja kuivõrd arvutimüüjatel on kindlasti olemas kogemus, et ostjale meeldib odav arvuti, siis suur osa pakkumisi ongi saadud nii, et on võetud arvuti ja lisatud CD-lugeja.
Teine osa pakkumisi lähtub masinast, millesse on CD-lugeja sisse ehitatud, ja selline lahendus on kahtlemata tunduvalt kallim, kasvõi juba kantava arvuti piiratud mõõtmete tõttu.
Lisaks võib selliseid arvuteid leida vaid suurte, tuntud ja veidi kõrgema hinnaga tootjate juurest, kes muu hulgas näevad vaeva, et seada kokku mingiks kindlaks rakenduseks mõeldud arvuti.
Suur tootja küsib nii: milleks kantavale arvutile CD? Vaevalt et seda vajataks tarkvara installeerimiseks -- tunduvalt lihtsam oleks seda teha mõnest suuremast arvutist võrgu vahendusel, sest normaalseks tööks saab võrgukaart ju niikuinii hangitud. Mängimiseks? Vaevalt et selleks just kantavat arvutit ostetakse. Multimeediapresentatsioonid? Jajah, see tundub juba loogilisem olevat.
Seada oma firma tutvustus kokku, kirjutada see CD-le ja siis kasutada kaasa võetavat arvutit igas olukorras sobiliku demonstratsioonivahendina. Lisaks sellele võimaldaks selline arvuti multimeediateatmeteoste kasutamist.
Multimeediaga aga kaasneb kindlasti lisaks CD-le ka helikaart ja võimalus ühendada kõlareid/mikrofoni, mis mõnel puhul võivad olla ka sisse ehitatud -- minul isiklikult küll puudub sügavam usk pisikestesse valjuhääldajatesse, aga kindlasti leidub olukord, mil nende sisseehitatus kasulikuks osutub.
Siinkohal tasuks eraldi ära mainida üht eriti leidliku lahendusega notebook-arvutit, nimelt IBM ThinkPad 760CDW.
Tavaliselt pole mind lihtne mingi arvutile lisatud omadusega üllatada, kuid sedapuhku on tegemist lahendusega, mis hästi näitab ära suure tootja võimalused ja orienteerituse nende toodetava arvuti rakendustele. Nimelt saab kõneksoleva arvuti ekraanil olevat pilti grafoprojektori abil seinale projitseerida. Muidu igati tavalise välimusega arvutil käib ekraani tagumine külg ära, jättes niiviisi ekraani läbipaistvaks.
Arvutiga käib kaasas ka spetsiaalne alus, mille saab rihmaga suvalise altvalgustusega grafoprojektori külge kinnitada. Mõistetavalt tähendab selline lahendus kõrgemat hinda, aga samas jääb ära vajadus vedada endaga kaasas veel ühte lisaseadet, mis muide pole ka sugugi mitte väga odav.
Omaette küsimus on, kas me üldse oskame ennast tutvustada, olgu see siis multimeedia abil või ilma selleta. Märgid näitavad, et huvi presentatsioonide koostamiseks mõeldud tarkvara vastu on tekkimas, ning vahest võib juba järgmisel aastal juhtuda, et lisaks värvilistele voldikutele-reklaamlehtedele kostitab uksest sisse tunginud agent teid ka huvitava audio-visuaalse eeskavaga.
Arenev esitlustehnika ja arvutite pakutavate võimaluste kasv -- heli, video, videokonverents -- loob tehnilise baasi, samal ajal aitavad Internet ja selle peal viljeldav Web ehk vaba ligipääsuga infokaos tekitada arusaamist, et mõisted multimeedia ja interaktiivsus pole sugugi midagi rasket, kallist ja meie küla meeste jaoks kättesaamatut.