RASi Saarte Liinid juhatus nõustus advokaadibüroo Raidla & Partnerid ekspertiisile toetudes riigikontrollile saadetud vastuses ümber vaatama ASiga Saaremaa Laevakompanii sõlmitud parvlaevade rendilepingud, mitte aga parvlaevaliinide lepinguid.
Saarte Liinide juhatuse ASilt Raidla & Partnerid tellitud rendilepingute juriidilises ekspertiisis ollakse seisukohal, et parvlaevaliinide rentimisel pole konkurentsiseadust rikutud. Vandeadvokaat Jüri Raidla sõnul on küsitavad aga pikaks ajaks sõlmitud kaheksa parvlaeva rendilepingud.
«Riigivara kasutamist reguleerivad õigusaktid näevad ette ainult aastast tähtaega,» ütles Raidla, «kuid kaubandusliku meresõidu koodeksiga on lubatud ka viieaastane tähtaeg.»
Artikkel jätkub pärast reklaami
Advokaadibüroo jõudis Raidla sõnul siiski seisukohani, et parvlaevade rendilepingud tuleks kooskõlla viia riigivara kasutamist reguleeriva õigusaktiga.
RASi Saarte Liinid tegevdirektori Ants Tammelehe kinnitusel hakatakse rendilepinguid ümber vaatama pärast riigikontrolli reageeringut ettevõtte juhatuse ettepanekutele lepingute seadusega vastavusse viimiseks.
Möödunud aastal kulutas 24 miljonit riigidotatsioone saanud RAS Saarte Liinid tasuta rendile antud praamide remondiks 8,6 miljonit krooni. See on ka üks peamisi seitsmemiljonise aastakahjumi põhjuseid. Tänavu on dotatsioone eraldatud 41,7 miljonit, millest praamide remondiks on ette nähtud 8,9 miljonit.
Riigikontrolli peakontrolör Rein Randma väitel ei ole advokaadibüroo Raidla & Partnerid ekspertiis objektiivne, kuna firma oli ise kaks aastat tagasi sõlmitud lepingute koostaja. Riigikontroll on esitanud konkurentsiametile täiendavaid andmeid, et taotleda teistkordset hinnangut.
Esimene kord andis konkurentsiamet vaid soovituse lepingutähtaegade lühendamiseks viie aastani, mida Saarte Liinide juhatuse liikme Väino Soonikese sõnade kohaselt on juhatuses kaalutud.
Vastavalt sõlmitud lepingule peab rendile andja Saaremaa laevakompanii ees kandma varalist vastutust, kui rendilepingud tunnistatakse kehtetuteks.
Saaremaa laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul pole veel otsustatud, kuidas reageerida lepingute muutmise katsetele.
Möödunud aastal läks Saaremaa, Hiiumaa ja Vormsi vaheline praamiühendus maksma 42,95 miljonit krooni. Piletimüügist saadud tulu kattis esmakordselt üle 50% kulutustest -- 56% ehk 24,2 miljonit krooni. Ülejäänud 18,7 miljonit kaeti Saarte Liinidele eraldatud dotatsioonidest.