Üle mitme aasta täies jõus peremehetsev talv andis kohe esimeste külmadega paljudele autoomanikele kasuliku õppetunni selle kohta, kui oluline on auto talveks ette valmistada. Kuid veel tugevam pakane võib valmistada uusi ebameeldivusi.
On hea, kui teie auto jaoks on olemas korralik firmateenindus. Siis võite olla üsna kindel, et mootoris on talveks sobiv õli, aku on korras ja täiesti laetud, antifriisi külmumistemperatuur püsib normi piires ja küünlad tekitavad tugeva sädeme.
Kui te pole aga ammugi hooldustöökojas käinud, siis võib juhtuda, et bensiinifiltris või torustikus leidub veepiisku, mille külmumise tõttu mootor hommikul ei käivitu või seiskub koguni sõidu ajal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Talvel osutuvad tülikaks ka sellised korratused, mida suvel tähele ei panda. Näiteks ebatäpne süütemoment ja kõrgepingeosade määrdumine.
Kogenud juht teab, et suruõhuga kuivatamata uksetihendid külmuvad pärast pesemist nii tugevasti kere külge, et autosse ei pääsegi. Ka ettenähtud viisil määrimata ukselukud võivad kergesti külmuda. Hädapärane abinõu nende lahtisulatamiseks on kuuma veega täidetud kilekott.
Jäätunud klaase saab kraapida kammi seljaga. Kuid ühelgi juhul ei tohi kasutada selleks kõvu esemeid, mis tekitavad klaasile kriimustusi.
Porised tuled pühitakse puhtaks lapiga. Igasugune värvkatte pühkimine tekitaks aga selliseid kriimusid, millest ilma autot üle värvimata enam lahti ei saa.
Mootorisse vahetatakse talveks selline õli, mis ei kaota külma käes voolavust. Külmaks talveks sobiva õli markeeringus on tähis 5W või 10W. Näiteks õliga SAE 10W-30 saab mootorit käivitada temperatuurini --20 °C ja õliga, mille tähises on 5W, veelgi tugevama pakase käes.
Ikka leidub autojuhte, kes varahommikul akende all kaua aega mootorit tuuritavad. Küsimus pole ainult inimeste une häirimises. Asjatundjal on tuuritamist valus kuulata ka seetõttu, et külma mootori õlitus jääb puudulikuks. Õli surve suureneb vaid teatud pööreteni, kusjuures viskoosse õli jõudmine kaugetesse piludesse peaaegu ei muutu.
Hoopis mõistlikum on mootor kauase kohapeal käitamise asemel koormuse järk-järgulise suurendamisega soojaks sõita. Liiga suuri pöördeid tuleb võimalust mööda esialgu vältida. Nii tekib vähem mürgiseid heitgaase ja mootor kulub vähem. Umbes minut tühikäiku enne hommikul sõitu minekut on muidugi vajalik.
Kui on kuulda, et väntvõll pöördub külma käes käivitamisel aeglaselt ja tuleb muutuvad seejuures tuhmiks, tuleb kontrollida akut. Lisaks käivitusraskustele on nõrga aku puhul oht selles, et generaator koormatakse üle.
Oletagem, et seisval autol unustati autost lahkudes tuled põlema või on aku mõnel muul põhjusel väga tühi.
Kui sellisel juhul lisaks tuledele lülitada sisse veel ventilaator ning istmete ja tagaklaasi soojendus, võib generaatori vool tõusta nii suureks, et selle dioodid või mähised läbi põlevad. Haruldased pole ka juhtumid, kus generaator rikneb sellest, et mootoril lastakse töötada suurte pööretega siis, kui akust võetakse voolu teise auto mootori käivitamiseks.