• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 05.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Külm sunnib sadamaid sulgema

Selle aasta riigieelarves oli Pärnu sadama jäämurdmistöödele eraldatud 2,7 miljonit krooni. Ligi kaks miljonit sellest kasutas jaanuari jooksul veeteede amet jäämurdja rendi maksmiseks Muuga sadamale.
Palmeti sõnutsi külastas jaanuaris Pärnu sadamat vaid 14 laeva. Tema hinnangul on seda liiga vähe, arvestades ligi kahe miljoni krooniseid kulutusi. Algsete plaanide kohaselt pidi sadamat talve jooksul külastama sada laeva, seega 30 laeva kuus. Tänasest alates hakkab Karu töötama Muuga sadamas.
Kunda sadama ekspordidirektori Aarne Saare sõnutsi võib ilma külmenemisel ka Kunda sadamat ohustada sadama sulgemine, praegu siiski veel laevad liiguvad. Jaanuaris külastas Kunda sadamat 17 laeva. Kuivõrd jääolud kuuluvad erakorraliste tingimuste hulka, siis lepingu mitte täitmisega ei kaasne midagi peale selle, et raha jääb saamata ja suvel tuleb rohkem tööd teha, lausus Saar.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärnu sadama direktori Peeter Volkovi sõnutsi loodetakse sadam pärast jääolude paranemist kohe avada, seni püütakse leida selleks täiendavaid rahalisi vahendeid. Sadam peaks avatama hiljemalt kuu aja pärast, vastasel juhul võib see eksportööridele suuri tagasilööke anda, lausus Volkov.
Vajalike täiendavate rahaliste vahendite suurust ei osanud Volkov nimetada. «See sõltub summast, millega oleks võimalik omandada jäälõhkuja,» lausus ta.
Praegu maksab Pärnu sadam Volkovi ütluse kohaselt küllalt suurt raha jäämurdja Karu kütuse eest. Samas on Pärnu eksportööride liidu juhatuse esimees Rein Adams öelnud, et Karu kütusekulu üritatakse jätta suuremas osas eksportööride või nende äripartnerite kanda.
Teede- ja sideministeeriumi määruse järgi peab riik kindlustama saabuvatele laevadele navigatsiooni. «Riigil ei tasu seda tegelikult teha, sest kulud on suured, tulu väike,» rääkis Volkov, «samas toetaks riik veeteede lahtihoidmisega kodumaist eksporti.»
Volkov märkis, et suveks määratletakse riigi osa selles küsimuses.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele