• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 28.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Narva meelitab turiste ligi uue sadamaga

Aare ütluse kohaselt võib sadamast kujuneda sobivate rahastajate korral 100 miljonit krooni maksev suursadam. Eesti kodanikud ja idaturistid on Narva vastu oma kunagise huvi kaotanud ning läänest tulevad turistid ei ole Narvat enda jaoks veel avastanud, märkis ta. Loodav sadam on mõeldud eelkõige väikelaevadele ning tulevikus ka mõnele liinilaevale, teatas Aare.
Aare sõnul on võimalik tulevikus lisaks turismile ka sadama kaubanduslik kasutamine. Näitena tõi ta põlevkivituha ekspordi Soome, mida praegu tehakse maismaad mööda.
Sadama lõplik valmimisaeg sõltub eelkõige rahastamisest, ütles Aare. Finantsabi loodetakse saada Ida-Virumaa riiklikust programmist ning samuti käivad Aare sõnul läbirääkimised investorite kaasamiseks sadama ehitusse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Narva linnaeelarvest on sadama akvatooriumi uuringute lõpetamiseks eraldatud 300 000 krooni. Sel aastal on Aare sõnul kavas sadama kai korrastamine, mis algab kevadel, ning akvatooriumi puhastamise alustamine. Samuti on sel aastal kavas korraldada konkurss sadama projekteerija leidmiseks.
Eesti mereturismi assotsiatsiooni tegevdirektor Helle Hallika sõnul peaksid sadamad väikelaevadele ohutu mereliikluse tagamiseks paiknema üksteisest vähemalt 30 miili kaugusel, millega Lääne-Eestis võib täiesti rahule jääda.
Analoogilise väikesadamate keti rajamine Tallinnast ida poole teeks Hallika sõnul võimalikuks väikelaevade meresõidud Peterburi suunas. See elavdaks kahtlemata Eesti mereturismi, kommenteeris Hallika Narva sadama rajamise plaane.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele