• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Narva meelitab turiste ligi uue sadamaga

Aare ütluse kohaselt võib sadamast kujuneda sobivate rahastajate korral 100 miljonit krooni maksev suursadam. Eesti kodanikud ja idaturistid on Narva vastu oma kunagise huvi kaotanud ning läänest tulevad turistid ei ole Narvat enda jaoks veel avastanud, märkis ta. Loodav sadam on mõeldud eelkõige väikelaevadele ning tulevikus ka mõnele liinilaevale, teatas Aare.
Aare sõnul on võimalik tulevikus lisaks turismile ka sadama kaubanduslik kasutamine. Näitena tõi ta põlevkivituha ekspordi Soome, mida praegu tehakse maismaad mööda.
Sadama lõplik valmimisaeg sõltub eelkõige rahastamisest, ütles Aare. Finantsabi loodetakse saada Ida-Virumaa riiklikust programmist ning samuti käivad Aare sõnul läbirääkimised investorite kaasamiseks sadama ehitusse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Narva linnaeelarvest on sadama akvatooriumi uuringute lõpetamiseks eraldatud 300 000 krooni. Sel aastal on Aare sõnul kavas sadama kai korrastamine, mis algab kevadel, ning akvatooriumi puhastamise alustamine. Samuti on sel aastal kavas korraldada konkurss sadama projekteerija leidmiseks.
Eesti mereturismi assotsiatsiooni tegevdirektor Helle Hallika sõnul peaksid sadamad väikelaevadele ohutu mereliikluse tagamiseks paiknema üksteisest vähemalt 30 miili kaugusel, millega Lääne-Eestis võib täiesti rahule jääda.
Analoogilise väikesadamate keti rajamine Tallinnast ida poole teeks Hallika sõnul võimalikuks väikelaevade meresõidud Peterburi suunas. See elavdaks kahtlemata Eesti mereturismi, kommenteeris Hallika Narva sadama rajamise plaane.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele