• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 25.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida teha parkimise parandamiseks Tallinnas?

Praegune parkimiskorral-dus on korrumpeerunud süsteemi üks osa. Kui ametnikud oleksid ausad, käituksid ka inimesed teisiti. Miks peab olema tavakodanik hirmus aus, kui me järjest kohtame ametnike omavoli, korrumpeerumist, raha kantimist teatud struktuuridest läbi. Miks see kodanik peab olema selline loll, kes kogu aeg maksab.
Mina näen parkimise probleemil sügavamat põhjust, mida muidugi kogu aeg ei teadvusta, kui tahad autoga kusagile lähemale pääseda. Aga alateadlikult tuleb välja see, et me ei austa oma valitsust ja oma ametnikke, sest nemad ei armasta meid. Nad ei tee kõike, et kodanikke kaitsta. Miks ma pean aastaid maksma parkimistasusid selleks, et keegi saaks raha endale kantida.
Parkimisküsimuste objektiivset lahendamist raskendab asjaolu, et parkimisäri ümber käivad inetud mängud. Välja on käidud versioone kontrollimata rahast, mis putkadesse makstakse, ja keegi ei kontrolli, kui palju parkimisautomaatides münte sees on. Nüüd on vist volikogu üritanud mingisuguse määruse vastu võtta, et saaks asja kuidagi kontrolli alla. Inimesel tekib trots, ta käitub protestiks valesti parkimisküsimustes, sest ta teab, et linnavõimud käituvad temaga jõhkralt. Kui sul viiakse näiteks auto reedel ära kõige kallimasse parklasse, ei saa sa midagi teha. Mis alusel seda tehakse, pole kellelegi selge. Miks ei saa siin linnakodanikud oma sõna kaasa öelda, kui on olemas parklaid, kus ööpäev maksab viisteist krooni? Kui linnavõimude poolt käib jõhker andmine, miks peaks teine pool olema kaitsetu nagu lambuke. Nii et parkimise parandamiseks tuleb muuta suhtumisi.
Parkimiskorraldust tuleb muidugi parandada. Kõigepealt tuleb autojuhtidel hakata kinni pidama parkimisseadusest ja täitma parkimisnõudeid liikluseeskirjade kohaselt. See parandaks juba oluliselt pilti, mis siin linnas valitseb.
Teiseks on selge, et parkimiskohti on liiga vähe. Linnale tuleb ehitada parkimismaju, peamiselt kesklinnas. See on kõigile selge ja küsimus on vaid finantsides ja rohkem mitte milleski.
Praegu ei oska konkreetsete parkimislahenduste kohta küll midagi öelda. Valikal on siinkohal vähe kaasa rääkida, kuna meie raha läheb ju ikkagi linnale.
Vabaduse platsile ja kuskile veel saab auto hädapärast panna, kuid suvel tekib kindlasti olukord, kus on peaaegu võimatu oma sõidukit parkida, hoolimata sellest, et meil on firmas kuuajalised parkimiskviitungid.
Projektid, millest on räägitud, et ehitada parkimishooneid, kus saaks mitme korra peal parkida, tuleks võimalikult kiiresti ellu viia. Samas on selge, et kui autosid kogu aeg juurde tuleb, on ka sellest vähe abi.
Parkimiskorraldus peaks olema nii linna kui erafirmade käes, et tekiks konkurents, mis hoiaks hinnad normaalsed.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele