• OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 26.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saaremaa laevakompanii on kahjumis

Leedo sõnutsi langetatakse otsus edasise tegevuse kohta siis, kui on selgunud lõplik bilansiseis. «Kui otsustame jätkata, tuleb esimeses kvartalis maksta praamiliiklusele peale vähemalt poole ulatuses,» märkis ta.
Vajalik investeering praamiliikluse jätkamiseks on Leedo sõnutsi võimalik leida aktsiakapitali laiendamise või pangalaenu näol. Firma juhatuse esimees lisas, et pangalaenu saamise võimalust hindab ta vähetõenäoliseks, kuna keegi ei suuda anda garantiid, et järgmise talve kliima ei ole firma jaoks sama ebasoodus.
Leedo sõnutsi põhjustas operaatorfirma kahjumi külm talv. Tema hinnangul jäi firmal seetõttu saamata ligi viis miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Leedo märkis, et riigi kehtestatud praamiliikluse piletihind oli käesoleva talve kohta liiga madal, mistõttu kütusekulu ületas märgatavalt reisidelt teenitud tulu.
«Kuigi riik doteerib mingil määral praamiliiklust, ei puuduta see niivõrd ettevõtte, kuivõrd reisija doteerimist,» sõnas Leedo. «Kui reisijaid pole, ei teeni firma ka raha.»
AS Saaremaa Laevakompanii rendib RASilt Saarte Liinid seitset parvlaeva, mis sõidavad Kuivastu--Virtsu, Heltermaa--Rohuküla ja Sviby-Rohuküla vahel.
Möödunud aastal RASis Saarte Liinid tehtud kontrolli tulemusel märkis riigikontroll, et parvlaevaliinide rendile andmine ASile Saaremaa Laevakompanii ja riigieelarvest ettenähtud dotatsiooni abil rentnikule kasumi tagamine on vastuolus riigi huvide ja kehtivate õigusaktidega.
Saaremaa Laevakompanii kasum ulatus Leedo sõnul eelmisel aastal miljoni koonini. Ta ei soovinud aga nimetada, kes on aktsiaseltsi osanikud. ASi Krediidiinfo andmetel on Saaremaa Laevakompanii osanikud AS Triigi, AS All-Well ja AS Saarek.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele