Leedo sõnutsi langetatakse otsus edasise tegevuse kohta siis, kui on selgunud lõplik bilansiseis. «Kui otsustame jätkata, tuleb esimeses kvartalis maksta praamiliiklusele peale vähemalt poole ulatuses,» märkis ta.
Vajalik investeering praamiliikluse jätkamiseks on Leedo sõnutsi võimalik leida aktsiakapitali laiendamise või pangalaenu näol. Firma juhatuse esimees lisas, et pangalaenu saamise võimalust hindab ta vähetõenäoliseks, kuna keegi ei suuda anda garantiid, et järgmise talve kliima ei ole firma jaoks sama ebasoodus.
Leedo sõnutsi põhjustas operaatorfirma kahjumi külm talv. Tema hinnangul jäi firmal seetõttu saamata ligi viis miljonit krooni.
Leedo märkis, et riigi kehtestatud praamiliikluse piletihind oli käesoleva talve kohta liiga madal, mistõttu kütusekulu ületas märgatavalt reisidelt teenitud tulu.
«Kuigi riik doteerib mingil määral praamiliiklust, ei puuduta see niivõrd ettevõtte, kuivõrd reisija doteerimist,» sõnas Leedo. «Kui reisijaid pole, ei teeni firma ka raha.»
AS Saaremaa Laevakompanii rendib RASilt Saarte Liinid seitset parvlaeva, mis sõidavad Kuivastu--Virtsu, Heltermaa--Rohuküla ja Sviby-Rohuküla vahel.
Möödunud aastal RASis Saarte Liinid tehtud kontrolli tulemusel märkis riigikontroll, et parvlaevaliinide rendile andmine ASile Saaremaa Laevakompanii ja riigieelarvest ettenähtud dotatsiooni abil rentnikule kasumi tagamine on vastuolus riigi huvide ja kehtivate õigusaktidega.
Saaremaa Laevakompanii kasum ulatus Leedo sõnul eelmisel aastal miljoni koonini. Ta ei soovinud aga nimetada, kes on aktsiaseltsi osanikud. ASi Krediidiinfo andmetel on Saaremaa Laevakompanii osanikud AS Triigi, AS All-Well ja AS Saarek.