Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Deodorant ja Euroopa Liidu piir tekitavad probleeme

    Ekspedeerijatel tuleb sageli esitada hinnapakkumusi segakauba veoks. Kõige olulisem lisainformatsioon on siis see, kas ei ole tegemist mõne ohtliku veosega. Näiteks deodorantidega. Üldjuhul kipub klient kosmeetika veol unustama märkimast, et osa kauba puhul on tegemist aerosoolidega. Viimased käivad IMO klassifikatsiooni alla. Nii jääbki CMR-le vastav märge tegemata. Seda aga märgatakse kindlasti piiridel. Eriti terava tähelepanuga suhtuvad ohtlikesse kaupadesse lätlased. Ebakorrektsete dokumentidega võib Läti piiril tekkida üsna pikk viivitus.
    Leedulased on valvsad keemiakaupade osas. Kerge ei ole Euroopas liikuda ka puiduga. Toorpuiduga õnnestuvat edukalt levitada baktereid. Seetõttu jälgitakse viimasel ajal hoolikalt puidu veterinaartingimustele vastavust. Meeldetuletuseks, et Eestist veetavale puidule saab taimekarantiini sertifikaadi maakonna taimekarantiini inspektorilt.
    Probleeme on ka Euroopa Liidu piiri ületamisel. Euroopa Liidus on jõutud arusaamisele, et TIR-süsteem ei garanteeri täielikult kaupade vedu. See on pannud Euroopa Liidu loobuma rea kaupade puhul TIR-protseduuri tunnistamisest. Liidusiseselt kehtib nüüd nn T5-garantiisüsteem. See tähendab, et Euroopa Liidust, näiteks Saksamaalt Poola sõites tuleb koorem avada TIR-protseduuriks. Poola piiripunktid on aga niigi tuntud oma kehva töö ja ülekoormatuse tõttu. Lisatöö rohkete TIR-protseduuride alustamise näol pikendab vedajate kannatusi ja ooteaega Poola piiridel veelgi. Jogurtitele või muule loomseid rasve sisaldavale koormale võib taoline ootamine liiga pikaks osutuda.
    Eestis koormat maha laadides selgub, et kaup on jõudnud rikneda. Kirjeldatud ebameeldivuste ärahoidmiseks on kergesti rikneva kauba puhul targem transpordi pealt mitte koonerdada ja kasutada autovedude asemel Saksamaalt tulevaid laevu.
    Kohalikud ekspedeerijad kasutavad Euroopa vedudel enamjaolt autotransporti kui odavaimat veovahendit. Tegelikult minnakse Euroopas multimodaalsete vedude suunas. Osade riikide teedel pole nädalavahetusel rekaga sõitmine lubatud. Uut nädalat oodates kaotab klient hinnalisi päevi. Seetõttu pannaksegi auto rongiplatvormile (rong on soositud kui keskkonnasõbralik transpordivahend) ja sõidetakse läbi keeluala raudteel. Eesti ekspedeerija võib taolisest kallimast transpordiviisist veel hoiduda ja põhjendada tekkivaid lisapäevi raskustega piiril. Lääne-Euroopas sellised põhjendused ei kehti. Kui ekspedeerija pole võimeline kaupa kiiresti edasi toimetama, kaotab ta koha turul.
    - ASi Baltazar Trading transpordijuht Tiit Gröön:
    - ASi Baltfood müügigrupi juht Tiiu Sõnajalg:
    - OÜ Jungent ostujuht Mati Velmre:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Luureülem: Harkivi vallutamiseks oleks vaja 300 000 meest
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.