Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas maksutulu suurendamine toob kaasa uued maksud?

    Maksutulusid on mõtet siis suurendada, kui on selle järele vajadus. Niisama suurendada, et keegi IMFist seda soovitab, see oleks ajuvaba tegevus. Kui tahetakse maksu kehtestada, siis peab see olema millegagi põhjendatud. Ma ei ole kuulnud ühtegi põhjendust, miks on tarvis makse tõsta.
    Defitsiiti saab suurepäraselt vähendada kokkuhoiu teel. Praegune laamendamine maksumaksjate rahadega on näide sellest, kuidas defitsiit on kuntslikult üles viidud. Kokku saab kõige paremini hoida mittevajalike kulutuste mittetegemisel. Mittevajalike kulude tähelepanu keskpunktis on praegu luksusautod. Kõik ministrid ja ametnikud, kasutavad seda lõpmatult oma ämmade ja naiste vedamiseks nagu nõukogude ajalgi. Maksumaksjana ei teki mul küll mingit argumentatsiooni selleks, et veel rohkem makse maksta, et nad veel rohkem sõita saaksid. See, et riigikantselei oma autobaasi vähendas, on reklaamitrikk.
    Eelarve kulude planeerimisel, nagu ennegi, võetakse aluseks juba saavutatud tase. Kui nii jätkatakse, kuludest kunagi ülevaadet ei saa. Õigem oleks minna normeeritud kulude printsiibile. See tähendab jämedalt öeldes, et iga konkreetne ametnik saab sooja peale kulutada nii palju, elektri peale nii palju jne. Terve eelarve peaks olema normeeritud peale teatud osade, nagu investeeringud, mida ei saa normeerida. Samuti tuleks näidata seda, kuidas antud raha on reaalselt kulutatud. Terve maailm teeb niimoodi.
    Ka 1992. aastal suurendati makse IMFist tulnud nõndanimetatud soovituste järgi sama mehe valitsuse ajal. Teised vahepeal polegi makse suurendanud. Enne seda oli meil maksukoormus umbes 30--31%, siis läks see 35% peale. Nagu mäletame, ei lõppenud see sellele mehele hästi.
    Tulu tuleb lihtsalt kätte saada. Tihtipeale räägime, et meie maksutulu on GDPst vähenenud 1% võrra. Kui nüüd realistlikult vaadata, siis me oleme maksusid aeg-ajalt suurendanud, mitte vähendanud. See tähendab, et me ei saa makse kätte. Kõvasti üle miljardi on kätte saamata.
    Kütsuseaktsiisi tõstmisega on mõtet tegeleda siis, kui me saame selle aktsiisi kätte, mis praeguste määrade järgi on saamata. Tuleb tugevdada kontrolli, praegu ei ole mõtet aktsiise tõsta.
    Autotransport tundubpraegu odavam, kui ta tegelikult on. Me maksame küll kinni autod ja bensiini, kuid teed maksame kinni vaid ühe kolmandiku ulatuses. Kohati isegi vähem. Variante on, kas teha seda automaksuna või täiendava aktsiisina. Lihtsam on teha automaksuna. See oleks siis teede kulumise maks. Pole õigust teenust, mida osa inimesi ei kasuta, nende arvel kinni maksta.
    Eesti küttesüsteem on kõige raiskavam süsteem Põhja-Euroopas, rääkimata muudest riikidest. Küttesüsteemide ümbertegemine ja soojustamine ei edene mitte kuidagi. Seepärast on mingi signaal vaja saata. Praegu maksame aastaid juba minnalaskmismentaliteedi eest. Nii et turumajanduse loogika tingib, et ka kütteõli tuleb maksustada. Asi seisab praegu muidugi vaid sotsiaalsete probleemide taga. Valitsus teeb niikuinii selle asja ära, kui on otsustatud ja lubatud.
    Alternatiive uute maksude kehtestamisele on mitmeid. Näiteks väiksem ja arukam kulutamine. Siin on võimalusi arvude ja kohtade järgi mustmiljon. Meil puudubki praegu korralik riigiaparaadi kulude arvestus. Parlament peaks sellise ülevaate valitsuselt nõudma, see ongi töö eelarvega. Meil vaadatakse arvu 2 678 000 ja öeldakse, et 175 000 on liiga palju, tuleb maha võtta.
  • Hetkel kuum
Disainerite liidu juht: meil on konkurentsivõime ja Eesti majanduskasvu võti
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Ebakindlus intressimäärade osas langetas USA aktsiaid
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Süttinud Uikala prügila omanik on riigile kõvasti võlgu
Eile taas põlema läinud Uikala prügilas on põlenguid ja keskkonnaga seotud rikkumisi olnud varemgi, prügila omanikul on saastetasu maksmata veerandi miljoni jagu.
Eile taas põlema läinud Uikala prügilas on põlenguid ja keskkonnaga seotud rikkumisi olnud varemgi, prügila omanikul on saastetasu maksmata veerandi miljoni jagu.
Putin on leppinud väikevenna rolliga Värske “Globaalne briifing”
Mida arutasid Putin ja Xi? Lisaks: atentaat Slovakkia peaministrile, Iraani president surnud ja Soome ei lase migrante üle piiri.
Mida arutasid Putin ja Xi? Lisaks: atentaat Slovakkia peaministrile, Iraani president surnud ja Soome ei lase migrante üle piiri.