• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee jätab endale õiguse korrigeerida ühepoolselt soodustariife

    Ühekordsetele klientidele RE Eesti Raudtee soodustust ei anna, vaid laseb neil töötada ühekordse lepingu ehk tavalise saatelehe alusel. Sellest reeglist tehakse erand vaid väga suurte kaubakoguste tarnijatele, kes võetakse kahel käel vastu ja kellele pakutakse ka soodustariife. Nii nende kui ka järjepidevate raudtee teenuste kasutajate tarbeks on Eesti Raudtee müügiosakonna juhataja Peeter Luukase sõnul välja kujundatud sisemine tabel, mille järgi määratakse kliendi poolt garanteeritavale kaubakogusele võimaldatav hinnasoodustus.
    Kuna möödunud aastal täitis lubatud kaubakoguste veomahu 50st soodustusi kasutanud kliendist vaid 8, jäid raudteel saamata mõned miljonid. Seetõttu on tänavu Eesti Raudtee lisanud lepingusse punkti, mille järgi kontrollib iga kuu või kvartali järel tegelikult veetud kaubakoguseid. Kui need ei vasta kogusele, mille eest klient sai soodustariifi, on Eesti Raudteel ühepoolne õigus korrigeerida tariifi.
    Peeter Luukase kinnitusel peavad suuremad raudtee kliendid peamiseks soodustuseks tsentraliseeritud maksmise võimalust. See tähendab, et klient ei pea ringi käima sularahapakiga, vaid tal on viie pangapäeva pikkune maksetähtaeg, et teha pangaülekanne. Sellele lisandub veel soodustariif.
    Maksimaalset hinnaalandusprotsenti pole paika pandud, kuna see on erinevate kaupade puhul erinev. Suuremate naftafirmade puhul kõigub see näiteks 30--35 protsendi vahel.
    Ekspediitorite suurt rahulolematust Eesti Raudtee soodushindade süsteemiga põhjendas Luukas sellega, et Eesti Raudtee ei aktsepteeri neid kõiki. Enamik Eesti ekspediitoreid peab arvestama, et Eesti Raudtee peab kõigi tegutsevate ekspediitorfirmade (üle 60) aktsepteerimist endale liigseks luksuseks.
    Raudtee leiab, et lihtsam on töötada vaid mõne suurema ekspediitoriga, kui tegeleda üksiküritajatega.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Loorits: kas läheme taastuvenergiale üle või maksame miljard eurot aastas?
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tänane olukord elektriturul ei ole mitte taastuvenergiale ülemineku, vaid taastuvenergiale mitte ülemineku tulemus, kirjutab Kaamos Energy juht Mihkel Loorits.
Tarneahela probleemide tõttu jääb tänavu tootmata ligi 8 miljonit autot
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Globaalsed autotootjad võivad tänavu kaotada tarneahelatega seotud probleemide tõttu 210 miljardit dollarit käibest, mida on kaks korda rohkem kui aasta alguses prognoositi, teatas konsultatsioonifirma Alixpartners.
Enefit Green võib täna avaldada uudise börsile mineku kohta
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Eesti Energia kontserni kuuluv taastuvaenergiaettevõte Enefit Green korraldab täna kell 11 pressikonverentsi, kus tahab jagada ettevõtte hetkeseisu ja arenguplaane.
Ruth Oltjer: börsilt raha küsida on minu jaoks liiga aeglane ja kohmakas
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.
Tippjuht Ruth Oltjer kirjeldas Äriplaan 2022 konverentsil tagasivaatavalt, kuidas tema ettevõttele oli koroonakriisis prioriteediks Eesti riik. Ta ütles, et kriisi ajal oli tal riigiametitega suurepärane koostöökogemus, kuid mõned otsustamatud ametnikud on siiski tõrvatilgaks meepotis.