Ühekordsetele klientidele RE Eesti Raudtee soodustust ei anna, vaid laseb neil töötada ühekordse lepingu ehk tavalise saatelehe alusel. Sellest reeglist tehakse erand vaid väga suurte kaubakoguste tarnijatele, kes võetakse kahel käel vastu ja kellele pakutakse ka soodustariife. Nii nende kui ka järjepidevate raudtee teenuste kasutajate tarbeks on Eesti Raudtee müügiosakonna juhataja Peeter Luukase sõnul välja kujundatud sisemine tabel, mille järgi määratakse kliendi poolt garanteeritavale kaubakogusele võimaldatav hinnasoodustus.
Kuna möödunud aastal täitis lubatud kaubakoguste veomahu 50st soodustusi kasutanud kliendist vaid 8, jäid raudteel saamata mõned miljonid. Seetõttu on tänavu Eesti Raudtee lisanud lepingusse punkti, mille järgi kontrollib iga kuu või kvartali järel tegelikult veetud kaubakoguseid. Kui need ei vasta kogusele, mille eest klient sai soodustariifi, on Eesti Raudteel ühepoolne õigus korrigeerida tariifi.
Peeter Luukase kinnitusel peavad suuremad raudtee kliendid peamiseks soodustuseks tsentraliseeritud maksmise võimalust. See tähendab, et klient ei pea ringi käima sularahapakiga, vaid tal on viie pangapäeva pikkune maksetähtaeg, et teha pangaülekanne. Sellele lisandub veel soodustariif.
Maksimaalset hinnaalandusprotsenti pole paika pandud, kuna see on erinevate kaupade puhul erinev. Suuremate naftafirmade puhul kõigub see näiteks 30--35 protsendi vahel.
Ekspediitorite suurt rahulolematust Eesti Raudtee soodushindade süsteemiga põhjendas Luukas sellega, et Eesti Raudtee ei aktsepteeri neid kõiki. Enamik Eesti ekspediitoreid peab arvestama, et Eesti Raudtee peab kõigi tegutsevate ekspediitorfirmade (üle 60) aktsepteerimist endale liigseks luksuseks.
Raudtee leiab, et lihtsam on töötada vaid mõne suurema ekspediitoriga, kui tegeleda üksiküritajatega.