Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seest parem kui väljastpoolt

    Esmamulje uuendatud Nissan Primerast oli samalaadne mullusügisese esmamuljega tookord ostjateni jõudnud uuendatud Opel Vectrast. Ka siis jäi esmapilgul mulje, et tehas pole viitsinud auto uuendamisel eriti vaeva näha ja on piirdunud vaid detailide kallal nokitsemisega. Asjasse pisut süvenedes selgub aga, et pole see asi sugugi nii üheselt võetav.
    Väliselt on 1997. aasta Primera üsna eelkäija moodi, olles sellest aga vähemalt eesvaates «tigedama näoga». See on saavutatud tänu uutele esituledele ja kapotile. Nii tagantvaates kui armatuurlaual on toimunud mõningane lähenemine Almerale. Ventilaatori liugurid on asendatud pööratavate lülititega, mõnevõrra on muudetud signaallampide asetust, klaasipuhasti otsa on tekkinud lisalüliti, mille abil saab teada kellaaega, kuupäeva ja välisõhu temperatuuri. Armatuurlaud on muutunud digitaalsemaks -- lisaks kellale on elektroonse näiduga ka kilomeetrilugeja ning odomeeter (kilomeetrite tagasikerimine on muutunud seeläbi praktiliselt võimatuks).
    Juhi iste on hästi reguleeritav, kuid seda tuleks teha lahtise uksega -- kui uks on kinni, jääb istme ja ukse vahele nii väike vahe, et kätt sinna naljalt ei pista. Tagaistmel on ruumi keskmiselt, ehkki 50 mm teljevahe kasvu annab tunda, pole siin põhjust hõiseteks.
    Disaini üle võib muidugi vaielda, kuid selles osas ei saa Nissanit eriti kiita. Tulemus ei jäta kuigi soliidset muljet, silma riivab näiteks kaassõitja turvapadja kate, mis jätab mulje, nagu ei kuuluks see standardvarustusse vaid oleks hiljem autole peale pandud.
    Autot vaid visuaalselt hinnates tuleb siiski tunnistada, et tõsiseid möödalaskmisi ei ole. Arvestades aga ülitihedat konkurentsi keskklassi autode seas, võivadki just pisiasjad olla need, mis ostja ühe või teise margi kasuks kallutavad.
    Eelmisel nädalal Primerat testinud Eesti, Läti ja Leedu autoajakirjanike hinnang muutus täielikult, kui jutt läks auto sõiduomadustele. Tuleb igati nõustuda endise rallimehe Eedo Raide arvamusega, kes märkis pärast auto katsetamist Sauga ringrajal, et tegu on ühe parima teelpüsivusega sedaaniga, mida tema kohanud on. «See on saavutatud ilmselt tänu uue konstruktsiooniga tagasillale,» arvas Raide. «Ehkki tavaelus vaevalt keegi nii sõidab, nagu meie täna proovisime, võib ekstremaalolukorras just see üks hetk, mis selles autoga võita õnnestub, otsustada.» Lisaks heale teelpüsivusele kiitis Raide ka auto pidureid.
    Võrreldes vana Primeraga, mis oli suhteliselt jäik, on uus auto märgatavalt pehmema vedrustusega -- auto ei otsi enam iga konarust.
    Nissani kaheliitrisest mootorist on leitud veel 5 hj lisa, mootorivalikusse kuulub endiselt ka 1,6-liitrine bensiinimootor ja uudisena 2-liitrine turbodiisel.
    Tänu heale teelpüsivusele ja vaiksele mootorile (üldse on tegu vaikse autoga, kui poolavatud akna kolin välja arvata) on raske hinnata auto kiirust, seda nii maanteel kui linnas. Eedo Raide lisas siiski, et väikse miinusena võiks mainida ka autosse kostvat kummimüra.
    Uue elemendina märkis Nissan Balti koolitusjuht Kalju Aleksius seda, et väljastpoolt lukustatud ust ei saa enam seestpoolt avada. Seega pole autovargal enam mõtet akent puruks lüüa, kui varas just ei mõtle autosse siseneda ja väljuda läbi akna. Nissanile tavapäraselt on immobilaiser peidetud kohe võtmesse, vaid mehaanilisest võtme järgi tegemisest ei piisa.
    Pimedas sõitmisel torkab silma sumedalt valgustatud laegas keskkonsoolis. Tundub, et Nissan on tabanud kümnesse tulede juures, sest nii lähi- kui kaugtuledega on valgustatus suurepärane.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.